sex, tema och veckorevyn

Jag vet inte, veckans bloggtema är Sex. Inget ämne jag normalt är inne och tafsar på, men OM jag vill veta något om sex så vänder jag mig givetvis till experterna. Ja, jag talar om experterna på Veckorevyn. De där som formar framtidens vuxna.

Vi snackar sex.

Och om rubriken inte skulle locka till sig tillräckligt många klick, så har de lagt till "hur blir man bra i sängen". Jag, som det gammalmodiga russin jag är, börjar rodna och chockat dra efter andan när jag funderar på varför de fjortonåringar, som läser Veckorevyn ska behöva fundera på sådana här grejer, men jag försöker bortse från sådana tankar, jag söker ju information jag. Jag är ju en grävande... bloggerska.. Grävande bloggeri, något som borde införas i SAOL, förresten.

Det är Emeli, 26år, Tessan, 26år och Lisa 25år som ska tala om för dagens tonårstjejer Vilka de vanligaste felen som killar gör i sängen är.
 
"Lisa: Det största felet en kille kan göra i sängen är när han ligger på tjejen med hela sin tyngd mot hennes kropp, och juckar!

Tessan: Det värsta som finns det är när killen är för mesig.

Emmelie: Det stora felet många killar gör är att de inte tänker på min tillfredställese, utan att det bara blir in- ut- slut."

Naturligtvis, nu är jag lättad, nu känner jag att jag redan blivit bättre i sängen... eller?! Som den rabiata feminist jag är, så blir jag först lite less på det uppenbara mansförtrycket. Jag menar om killen 'gör fel i sängen' så beror det ju rimligtvis även på tjejen i fråga... Man är ju ändå två... Så kan man egentligen göra fel? ensam? Sen ser jag kvinnoförtrycket som gör att de här tjejerna ser det som fel som killen gör istället för att känna att de har rätt att säga till, hjälpa till, delta, agera, ta initiativ, bejaka och allt det där... Har Veckorevyn ingen som helst stolthet? måste de fortsätta proppa världen full med förlegade tönterier?

Nä, nu överger jag ämnet och siktar in mig på maten som står på bordet, istället. Mat däremot, det är riktiga grejer. Mat är värt alla frosserier som man kan köpa smör för i Småland.

Puss och kram



Kommentarer
Anonym

Hejsan!



Fin blogg du hadde?bloggat länge?

jag driver sidan chatzone.se och just nu bjuder vi in lite bloggerskor hos oss

vi ger ut gratis guldmedlemskap om du reggar dig via denna länk : http://www.chatzone.se/R/66516050.aspx

hos oss kan du enkelt skapa en egen profil där du kan promota din bloggadress

och få mer besökare till din blogg.

2009-08-08 @ 17:54:09
smultris

ja jisses, detta är nog de STÖRSTA fel en kille kan göra nickar hysteriskt



och sedan måste jag peka på detta detta;



"Har du varit med om något riktigt avtändande som killen gjort i sängen?



Lisa: Personligen tycker jag att det är avtändande med killar som har väldigt mycket hår på bröstet. Något annat avtändande är när killen inte ansar sig där nere..."



Ok, är DET det mest avtändande en kille gjort, att vara född med hår på bröstet och inte ha rakat bort det?



Och sen detta:



"Vad är det sexigaste du gjort för en kille?"



"Emmelie: En gång öppnade dörren iklädd endast sexiga underkläder och högklackat"



EHHHH, ok?



1 gång alltså?

Då får väl killen tacka för den gången ;)



Jag fascineras och förundras!



2009-08-12 @ 10:37:17
URL: http://www.smultris.se
leopardia

*Smultris: världens bästa smultris :) haha... OCH de är inte längre tonåringar utan vuxna kvinnor... men viiiisst, det är lika bra att hålla med....**

2009-08-12 @ 17:02:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0