Del två på tanke två

Med anledning av gårdagens inlägg och Rolf Hillegrens uttalande, så kommer fortsättningen. Peter Sunde, från Pirate Bay har slängt in en JO-anmälan. Rolf Hillegren förtydligar sig lite;
– Man brukar ju säga att ett nej är ett är nej och det kan jag ju i och för sig hålla med om. Det är naturligtvis ett allvarligt brott mot en gentlemannaregel att inte acceptera det. Men det är inte värt två års fängelse.

Jag vet inte, jag känner mig allmänt uppgiven just nu, men samtidigt gav Rolf mig nytt hopp, vi kanske kan börja diskutera gentlemannaregeln istället. Vi kanske kan få en lag med hårda straff, som heter 'brott mot gentlemannaregeln' för kanske är det lättare för, framför allt män, att ta till sig våldtäkter som även ett mansproblem om det innebär ett brott mot andra män?

Personligen tänker jag inte JO-anmäla, jag tycker väl att Rolf är i sin fulla rätt att säga vad han tycker, det betyder ju inte att han arbetar utefter sina personliga åsikter...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0