Show and tell: gult

Det är fredag och jag är ute lite i sista minuten, men här kommer Show and tell!
Det är västmanländskan som står för valet av fredagstema denna månad och idag är temat: Gult.

Jag har ingen direkt relation till gult, annat än att det är en glad färg och att gula tulpaner luktar godast av de tulpaner som finns... Jag tänkte helt enkelt att om jag slet upp mobilen på min lilla runda idag och klickade av när jag såg nåt gult, som jag tyckte om så kanske det skulle ge mig en idé...



Den som tycker det är kul att gissa centrum, kan ju få göra det, hehe, men jag antar att det på de flest håll i landet laddas inför påsken. Även om jag har svårt att förstå att det finns en förtjänst i att sälja ris, alltså påskris... Det känns rätt enkelt att knåpa ihop själv, men vem är jag att protestera mot saker som underlättar livet, jag vill ju ha en egen butler...



Som sagt, nog köper jag frasvåfflor istället för att vispa ihop egen smet... Och där föll jag på eget grepp kan man säga...



Passion, kan vara klädd i gult....



Liksom andra livsnödvändigheter....



Mjao, hittade en krokus i rabatten, som jag inte riktigt hann fokusera på innan mobilbatteriet dog... Men ja... gul...

Puss och kram

Andra fredagsbloggare:

Nilla | Simone | Desiree | Annika | Anne | Petra | Millan | Anki | Marianne | Victoria | Cecilia | Leopardia | Strandmamman | Jemaya | MiaD | Lena | Erica | Marie | Saltistjejen | Lia | Marina | Jennie | Anna | Maisoui | Ingabritt | Västmanländskan | Emma | Kristallena | Victoria | Christel | Moster Mjölgumpa | Musikanta | Norrsken och Stjärnfall | Taina | Sparkling | Marskatten | Sara | Lisa | Bollebygdsbo | Birgitta

Och om jag har glömt någon så får ni gärna hojta till.





Kommentarer
Taina

Suveränt inlägg! Chips en livsnödvändighet? HAHAHA!

Ha en trevli helg och klä av passionen ;)

2009-04-04 @ 01:41:39
URL: http://sisutaina.blogspot.com
Petra H

Japp, chips är en livsnödvändighet för mig men försöker att skära ner... Och eftersom de svenska chipsen är godast så är det lättast att låta bli när man inte är i Sverige ;-)

Gula tulpaner luktar godast? Det visste jag inte, får snusa på tulpaner nästa gång jag ser några. Ja, bor man i lägenhet så kanske det inte är så lätt att hitta något ris utan man får köpa - men fjädrarna kan man väl sätta i själv?

Trevlig helg!

2009-04-04 @ 05:25:10
URL: http://petchie.wordpress.com
Fritt ur hjärtat

Gillar dina livsnödvändigheter. Fast det får bli krokusen för min del, minst kalorier i den;-)

2009-04-04 @ 09:08:05
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Alkotrasselsudd

Vilket fint inlägg du komponerat! Gult är ju en så härlig och strålande färg.



Vilken kul idé, det med fredagstema. Jag ska försöka hänga med på nästa fredag :-)

Anna

Kul tillvägagångssätt! Jag har aldrig tänkt på att tulpaner luktar olika. Nu måste jag ju testa! Den där Amigo-chokladen är faktiskt väldigt god!

2009-04-04 @ 17:35:16
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
Maria Byström

Å, vad mycket gult du hittat :-)

2009-04-04 @ 18:47:56
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Västmanländskan

Många gula och goda sker hittade du!:)

2009-04-06 @ 09:15:58
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/
leopardia

taina: hehe, oups det tog slut på passion, men lika glad för det är jag ;)



Petra: jo, men så är det, tulpaner luktar olika... om jag inte bara inbillar mig, haha...



fritt ur hjärtat: och krokusar kanske är lite finare att titta på än en skål chips... kanske, men bara kanske ;)



alkotrasselsudd: klart att du ska vara med nästa vecka! :)



anna: du, den där amigo-chokladen ska jag nog kila iväg och köpa nu, tror jag...



maria: mjo, men jag tycker nog att det är du som är fin :)



västmanländskan: det var en klurig färg minsann :)

2009-04-06 @ 17:51:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0