Knasiga päron

Mina föräldrar kom igår. Så det är skönt, då försvinner några kassar med böcker iallafall. Men... de konstaterade att ingen har ringt hit vare sig igår eller idag och jag svarade väl nåt i stil med att ingen tycker om mig... varpå mamma kände sig tvungen att förklara att det bara var att alla andra gått och stadgat sig ...
- Du får bilda singelklubben Victoria!
- Victoria? Varför ska den heta Victoria?
- Ja, men efter kronprinsessan!! svarar hon, som om det vore helt självklart...
- Men, hon är ju inte ens singel??
- Nä, men hon är Sveriges hopp!!
Det är så här det är att prata med en tant som bara säger vad som faller henne in, men gott skrattade jag iallafall.

Imorn bär det av till Bergslagen och påsklovsmys.

Puss och kram



Kommentarer
Panki

Ingen som ringer mig heller direkt

2009-04-06 @ 22:46:17
URL: http://pancake.webblogg.se/
Panki

Ingen som ringer mig heller direkt

2009-04-06 @ 22:46:21
URL: http://pancake.webblogg.se/
dr. no

Bättre vore det ju om alla bara sade vad som passade sig istället för vad som föll dem in.



Om vi kunde införa ett socio-politiskt klimat som omöjliggjorde varje avvikande åsikt, varje icke-dogmatiskt uttalande.



Vänta lite nu...

2009-04-07 @ 16:26:12
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
Anna

Mina föräldrar kör ungefär samma men frågan är "när ska ni gifta er då?!" Och nu kan hon ju jämföra med Vickan också. Jag var i London och då skickade hon ett sms om att Victoria och Daniel hade förlovat sig, ingenting om hur jag hade det i London eller så... :)

2009-04-07 @ 19:46:16
URL: http://annafairandtrue.blogspot.com/
leopardia

panki: haha, men du skaffade ju nytt telefonnr och gav inte ut det till folk ;)



dr.no: hehe. det vore ju bra om hon åtminstone sagt nåt opassande istället för nåt som bara helt saknade logik..



anna: det är nåt med den där vickan...




2009-04-08 @ 11:30:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0