Att bete sig som Åke

Just nu sitter jag och funderar på hur mycket man egentligen kan använda queerteorier till, eller ja, anamma dem på nästan vad som helst... Naturligtvis en tanke jag bör släppa genast, eftersom den är rätt onödig... Iallafall just nu, när jag ska fundera på b-uppsatsämne. Ska flippa iväg två förslag imorn och ja, det är väl inte så svårt att hitta på ämnen, men man vill ju, för sin egen skull, välja något man har lite koll på oxå, eller något man säger att man har något att skriva om... Själv fattar jag inte hur jag någonsin ska få ihop en c-uppsats. Jag menar, jag kan tömma ett ämne på fyra rader och så ska man knöla ihop 40 sidor... voj voj...

Träffade bästaste bästa darling Fidolito idag. Det är alltid trevligt. Fast i hennes sällskap är jag ju lite att jag kan vräka ur mig vad som helst och låta hur plump som helst, jag måste sluta med det, men det är mest bara för att jag helt enkelt inte bryr mig om att använda hjärnan som filter och inte poängtera när jag skämtar... Jag fick presenter oxå, thihi. Det finns vissa saker där ute i världen, vissa saker till salu som hittar sin väg till mitt hem genom denna kvinna och det är som att alla pusselbitar faller på plats och det är ju inte underligt att jag ibland tror att världen kretsar kring mig, när de tillverkar produkter som mer eller mindre stavar, eller skriker mitt namn... Mm, ska fota imorn...

Nu är det dags för nåt avsnitt av Profiler innan det är dags att sova.

Puss och kram



Kommentarer
dr. no

Javisst, men det där kan slå tillbaka på en vettu:

När vårt band försökte blanda upp så att vi bland våra "top friends" hade omkring 50-50 fördelning män och kvinnor på nätverkssidan "myspace music" fick vi kommentarer som anspelade på att vi var sexistiska. Vi antog att det var samma typ av resonemang som ledde till att centerpartiet, med sina ca 30% kvinnor, utsågs till minst jämställda parti och vänsterpartiet, med ca 75% kvinnor, till mest jämställda. Så nu jävlar har vi 95% jämställdhet på vår promo-sida!

http://www.myspace.com/rideemondown

2009-04-24 @ 08:11:04
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/
Anonym

dr.no: hahaha, tycker det är fint att ni jobbat så på det! och tack för länken, jag behövde nog lite got the pussy blues idag!

2009-04-24 @ 12:16:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0