vad tycker du?

Det här fick mig att fundera;

Bästa musikvideorna någonsin enligt MTV-omröstningen

1. Duran Duran – ”Rio”

2. Björk – ”All is full of love”

3. A-ha – ”Take on me”

4. Michael Jackson – ”Thriller”

5. Sigúr Ros – ”Svefn-g-englar”

6. Nirvana – ”Smells like teen spirit”

7. Radiohead – ”Just”

8. Jamiroquai – ”Virtual insanity”

9. Madonna – ”Like a prayer”

10. OK Go – ”Here it goes again”.


Det är inte så att jag protesterar mot Duran Duran som förstapristagare. I löv them. Även om kanske Come undone och Ordinary world är snäppet bättre videor. Men det som förvånar är att ingen av Aerosmiths finns med bland topp tio... Chris Isaks Wicked Game... Guns n Roses har väl gjort flera enormt bra videor... Jag känner att jag inte riktigt vet vart kvalitéen i Nirvanas ligger... Eller Like a Prayer... I jämförelse då... Eller George MIchaels, både Freedom och Too Funky... Och nog har Robbie Williams gjort bättre ifrån sig än Jamiroquai...

Nåja;

 



Puss och kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0