ett stycke skaldjur och en staty

Spännande. Idag har det glotts på, jag höll på att säga diabilder, men nu förtiden används ju datorer. Oh well. I FYRA timmar iallafall. Naturligvis. Inget konstigt med det på den här utbildningen.



Men ska jag, så  ska ni. De där snuskhumrarna under barocken tyckte minsann att den här var på tok för vulgär och obscen. Men inte var det kön eller tuttar eller Plutos bortförande av Proserpina, som var det upprörande. Upphovsmannen är förresten Bernini. Men nänä, det var en liten, liten detalj;



Den där detaljen hur hans fingrar sjunker in i köttet. På tok för köttsligt. Så kan det gå.

Annars har det inte skett mycket vettigt. Svängde in på biblioteket men man får visst inte låna utan lånekort och jag hade glömt mitt hemma. Att man kan legitimera sig spelar ingen roll. Men jag glodde lite i en bok, men hittade inget intressant, så imorn blir det verkligen plugga av. Jag ska försöka iallafall. Instuderingsfrågor, kallas det.

Det här är oxå spännande. De här lirarna får alltså forskningsbidrag för att komma fram till att män är som sorkar. Men så som då männen kan svära sig fria från otroheter och sexköp, så kan ju då vi kvinnor åter bli passiva - det är ju inte upp till oss - det är ju hans gener, som bestämmer. Pust.

Nä, puss och kram, nu ska jag återgå till Pushing Daisies.




Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer
HannahSthlm

Ha ha..oki;)!

2008-09-02 @ 22:32:03
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
E

Ah statyer.. älskar att gå runt och titta på slät marmor. Det är synd att man inte får pilla på dom..

2008-09-03 @ 20:38:19
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

E: just klassiska marmorstatyer kanske inte riktigt är min grej, även om hantverket kan få en att häpna... haha, det låter lite porrigt att pilla på statyer ;)

2008-09-03 @ 23:33:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0