humor är en konst


När jag var på vintagemässan så kikade jag lite närmare på en väska. I väskan låg prislappen och på prislappen stod det "en äkta satc-väska" eller något liknade. Jag tyckte att det var lite smålustigt att pimpa väskor med hjälp av satc, så jag skrattade till lite tyst för mig själv. Nu stod det en brud/kvinna bredvid mig, så jag visade henne lappen och sa;

- "en äkta satc", det var väl lite småroligt?
- ja.... jätteroligt.
lång paus, följt av ett tillgjort artighetsskratt.

Hon var så klockrent sarkastisk att jag höll på att garva ihjäl mig. Men jag höll tyst. Men det är ju humor på hög nivå.
Och hon såg mer ut att vara en  snäll mullefröken, så det hela blev ännu mer, ja, komiskt, enligt mig då.

Jag vet att jag borde plugga nu, men jag glor på csi new york istället. NY är min favvo, av de tre. Har blivit favvo iallafall. Första säsongen var väl lite sisådär, men sen stylade de om och blev bäst.

Mitt knä är paj och nu har jag kommit fram till att det nog beror på skorna och att jag är klen. Men jag kanske inte ska gå pormenader på asfalt i annat än joggingskor. Får testa och se om det blir bra igen.

Har just börjat lyssna på kapitel 14 ur Män som hatar kvinnor. Jag glömde min md-spelare hos päronen och min mp3-spelare är köpt på Lidl och skitknepig att få igång, den fungerar när den själv vill med andra ord. Men jag försöker använda den på bussen och på promenaderna och har bytt musik mot ljudböcker. Men ifall nån vill sponsra mig med en bra mp3-spelare är det bara ni hojtar till ;) Nä, men någon som har nåt bra tips på en prisvärd mp3spelare som inte krånglar och går ner i byxfickan. Jag har inte några höga krav, jag vill bara ha nåt så att jag kan ljudboka på promenaden. Den får förvisso gärna ha en display som även kan användas i solljus. Mjo.

Puss och kram



Kommentarer
Therese

Självklart är du med!!

2008-09-28 @ 20:01:51
URL: http://tessanvbg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0