Show and tell: ett sommarminne

Kanske inte helt otippat ligger jag efter. Med det mesta, men just i det här fallet syftade jag på Show and tell. Den här månaden är det Petra Holm på Puerto Rico som står i dirigentpulpen. Dagens ämne är: Ett sommarminne...

Så nu sitter jag här och bläddrar bland bilder... Ett sommarminne är ju rätt svårt att gräva fram eftersom de alla sitter ihopkopplade på nåt sätt, ja, ni förstår... Men jag tänkte hur som att jag gör en vandring bland de bilder som är tagna med mobiltelefoner. En mobiltelefon är ju någonting som de flesta har nära till hands... Jag har ingen plan än, utan vi får se hur det här inlägget blir, helt enkelt...



Mm, för när häggen slår  ut i blom så känner man att det verkligen är sommar, det här är väl inte knytet till något direkt minne annat än att det är ifrån den sommaren jag lyckades kämpa till mig lite kondis för att kunna springa en halv mil. Den konditionen är sedan länge, just, ett minne blott...



Tv ses det ju i och för sig på året runt, men den här sommaren har det blivit extra mycket tv. Och när det är något på tv så brukar det allt som oftas plinga till i mobilen och det går att läsa saker som "jag är kär i honom"... Hehe, vem där är kanske vi inte behöver säga, men jag kan säga att hon äts på torsdagar efter ärtsoppan.



Året är 2006, månaden är juli, platsen är utanför stadion, orsaken är väntan på DEPECHE MODE! Vilken totalt underbar konsert! Den som vill kan lägga märke till att jag matchar armband med stegräknaren i midjan. Nåja, minnet är att jag dagen efter köpte min nya, fina röda soffa!



Somrarna består ju ofta av dåliga löpsedlar, men den här från (sommar och sommar) september 2006, känns faktiskt som att de var något på spåret...



Samma år, fast i augisti. Dvs 2006, satte jag mig i en frisörstol i Polen utan någon annan kommunikationsmöjlighet än händerna, och så blev jag korthårig och ungefär 10 år äldre.



Den här sommaren blev det ju annars massa häng med föräldrarna och loppisar och auktioner, men min födelsedag firades på ett fik på söder med underbara vännerna, som förövrigt pimpat min plats med girlanger :)



Den här sommarens mest onödiga var ingen löpsedel faktiskt, utan den här boken... But why, känns den lite som...



Mms från soffor i andra delar av landet....



Bad i Falsterbo blev det oxå...

Men vad 17, nu ska här letas på ett sommarminne och jag ska sluta upp med att bara lägga ut bild efter bild...



Det får bli det här. Eftersom det symboliserar både somrarna jag tillbringade som barn, i Finland och min dramatiska ådra. Det är kortet är knäppt när jag surar för att katten inte ville vara hos mig. Jag försökte säkert kela med den där katten i en halvtimme och den ville bara vara hos alla andra, så jag blev till ett moln i ansiktet.

Nå, jag ber om ursäkt att jag faktiskt inte kommer på något sommarminne att presentera, men ja, det beror lite på att ballongfärden har jag redan skrivit om osv osv.

Puss och kram på er!

Fredagsbloggare:
Nilla,Simone,Anna,Desiree,
Annika, Anne,
Petra ,Anna-Saltis ,Millan ,AuroraBuddha,Anki,Lullun, Marianne,Victoria,Susanne,Lia,Cecilia,Leopardia
Anne-Marie, Marina, Marie
Strandmamman Barbamorsan
M.K.B
Nyanländ temabloggare: Ulrika
Jemaya

Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer
E

Ha ha vilket åskmoln!:) Katter är ju inte dom som låter sig påverkas av smicker...

2008-09-06 @ 19:06:03
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Fritt ur hjärtat

Men kära nån, det var ju massor av minnen:-) Du ser bara man börjar gräva så!!

2008-09-06 @ 22:14:15
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Maria

Å vad kul att läsa. Lite Tales from the crypt, liksom.



Ha det jättebra!

2008-09-07 @ 09:56:53
URL: http://tinnitussan.blogspot.com
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

fina du!

och så tänket jag emdan jag läste...att jag "känt" dig sen 2003-2004...vad tiden går gumman..ojoj.





Ja juno skall defintivt ses, en dag..en dag!

2008-09-07 @ 10:01:31
URL: http://pyttis.blogg.se/
Annika

Jättekul att läsa! Jag gillar verkligen din vinkling av temat (du har vinklat det så kul förr).

OCH vad kul att se bilder av bloggerskan in person!!

2008-09-07 @ 14:57:58
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Linda

Hoppas att allt är bra med dig,massa fina bilder var det här ja=)

2008-09-07 @ 18:17:12
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Petra H

Ha ha, det sista fotot hade lika bra kunnat vara på mig - jag surade ofta för sådana små grejor när jag var liten ;-) Vad modig du var som gick hos frissan i Polen - gillar din kommentar om att du blev 10 år äldre, även om det antagligen inte var så kul då!

Härligt foto från Falsterbo!

2008-09-07 @ 18:28:20
URL: http://petchie.wordpress.com
StrandMamman

Kul att se hur du fick ihop det trots att du inte visste vart det skulle leda :)

2008-09-07 @ 19:11:18
Barbamorsan

Hej, F*N ...hade helt glömt och slog på datorn nu...nästa gång ska jag vara med..det är en ggr / månad va?? är lite förvirrad just nu så om du har lust får du gärna hänvisa till "någons" sida var det stod om kommande tema och datum, kommer inte ihåg var men har ju sett det..kram

PS. Kul upplägg DS.

2008-09-07 @ 20:41:40
URL: http://barbamorsan.se/
leopardia

E: narcissist, så vägrade jag ju inse att katten kanske inte gillade mig ;)



Fritt ur hjärtat: hehe, ja, fast det skulle ju bara vara ett....



Maria: haha, japp, tales from the crypt :)))



anna: jag tänkte oxå på det här om dagen, att vi känt varandra bra länge egentligen :) lustigt.



annika: jag tänkte ju sno din lista, men så slog jag mig själv på fingrarna och försökte komma på nåt annat ;)



Linda: här är det bara bra! med dig oxå hoppas jag :) nu ska jag kika i din blogg!



Petra H: haha, själv blev jag kallad fröken citron... hehe, men jag blev ju tio år äldre direkt, haha... äh, det var bara att skratta åt. dessutom blev jag jättelik en kompis mamma, en kompis jag känt hela mitt liv, så det var lite lustigt att helt plötsligt se en slående likhet med hennes mamma, som man aaaaldrig sett förut.l



StrandMamman: jag var helt tom i skallen inför det här temat, kände jag. eftersom jag inte ville tjata om sådan jag redan skrivit om... tack :)



Barbamorsan: kolla annikas sida, tex... ovanför i kommentarerna. hon har bra koll hon :) det är henne jag sneglar på jämt, haha... och haka på i efterhand, det gjorde ju jag... en dag för sent... men annars är det varje fredag. tack.



2008-09-08 @ 00:00:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0