ett litet tidsfördriv

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

tin E. Mortenson två år före Marilyns födelse. Han tycks ha varit (Gudinnan - Marilyn Monroes hemliga liv av Anthony Summers)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Det går som inte. Inte åt vänster iallafall, för där tar soffryggen emot på en gång.

3. Vad var det senaste du såg på tv?

I ditt ansikte :) med Magnus Betnér. Han äger igen. Tack.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

23:42 rätt svar 23:53

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

kylskåpet

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Igår blidde det en promenad

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Criminal Minds och ja, Pelins blogg så klart.

8. Vad har du på dig?

Pyjamasbrallor och en långärmad topp

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?

Jag drömde att jag hade med mig min lap top på lektionen och råkade spela nån låt med Duff McKagan och då ville min lärare att jag skulle inleda lektionen med att spela nåt med Belinda Carlisle, sen blev vi kära i varandra. Och jag glömde min lap top och kamera i föreläsningssalen och när jag skulle gå dit och hämta den var jag pissfull och kunde knappt se nåt, men det pågick någon knepig form av krokilektion där, där alla eleverna hade en egen nakenmodell. Jag sluddrade fram en förfrågan ifall nån sett min kamera och då slet alla upp massa kameror och frågade om den var min. Så fick jag min kamera och då hade jag slarvat bort fodralet. Och så nån gång gick jag hem och då visade det sig att jag bodde ihop med några gamla klasskamrater från låg/mellanstadiet och allt var så där typiskt studentkorridor a la amerikansk film och våra mobiltelefoner var rosa med blingbling på... Nåt sånt var det...

10. När skrattade du senast?

My God, åt Magnus Betnér så klart, när han skulle stå uppa på tåget...

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

ett gäng tavlor och några inramade vykort

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Alltså, jag gillar Unni Drougge som författare, men hennes blogg är bra konstig.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Det är väl ett trevligt litet tidsfördriv

14. Vilken var den senaste film du såg?

Hmm, What happens in Vegas, kanske...

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Ett sånt där Jet, som jag har hört att Robert Wells har. Fast istället för en bild på Wellsan så skulle det ju givet vara en mycket retuscherad bild på mig och ja, utgången skulle vara genom mitt gap... Skit i miljön, jag är rik!!

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Finns det nåt?! Hmm... Min frys är knökfull med bröd, grönsaker och nötter.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Att våldtäktsmän fick ballen/arna bortskjutna.

18. Tycker du om att dansa?

Vet inte.. Det beror väl på.

19. George Bush?

Ett märkligt fenomen. Nu när jag sett lite på Arkiv X så undrar man ju....

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

De har namn som Golfsteyped och Bjarnped inplanerade. Det är inte så noga vem som heter vad...

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?

Oja.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Han skulle ta fram guran och börja spela

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Den som känner sig manad.


--

Puss och kram

Andra bloggar om: , ,



Kommentarer
Fido

Oh, där satt ju självaste Gud i din blogg och sjöng! Och genast började mitt hjärta klappa lite extra :)



Tack för messet om Betnérs programm, hade glömt det annars och det hade jag liksom inte velat missa! :D



Puss!

2008-09-16 @ 00:46:47
Annika

Me likee the lista! Alltid. Jag tar nog efter den senare i veckan, Kan liksom inte låta bli...

Tycker det är så kul att läsa.

Och dina namn på dina tilltänkta barn, hahahaha!!

2008-09-16 @ 15:21:06
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

fido: han är galet klockren ibland, den där killen... gud oxå :)



annika: hehe, klart du ska lista! fast efter idag har jag ändrat mig, mina barn ska heta ernst!

2008-09-17 @ 00:24:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0