smeshikett, meshikett

smsikett. Helt ärligt så kan jag känna att det är lite förlegat med vett och etikett-regler kring mobilanvändandet idag, 2008.
 
Ä det okej att kolla på mobilen om jag har fått något sms när jag är hemma hos en kompis?

 Nej. Om du sitter och pratar är det ofint. Du prioriterar din mobil före kompisen. Måste du kolla din mobil, så säg: ”Du, är det ok att jag kollar mobilen snabbt?”."

Eller så kanske det är lite av hybris att ta illa vid sig ifall nån kollar mobilen när de är i sällskap av en "åh, nej, jag blir bortprioriterad!!"... Jag vet inte... Måste man liksom ta allt som en kränkning hit och dit, att det är nonchalant hit och dit när det gäller folk man känner. Annars kanske man kan jobba på att skaffa sig bättre självkänsla istället. Mobiltelefoner idag är ju mer som en protes för luft...

"– För mig är det ouppfostrade tölpar som tar upp mobilen på en middag, säger etikettdoktorn Mats Danielsson."
Jo, eller så är det Matte-Mats som är lite socialt inkompetent för detta decennium alt saknar simultankapacitet. Tölpar känns kanske som att ta i... Visst jag tycker att folk är en smärta i röven om de inte slår av mobiltelefonen på biografen, men jag tar det faktiskt inte så där jättemycket som förolämpning mot mig personligen. Låt mig säga som så - folk dör runt om i världen! Hej och hallelujah, någon svarade i mobiltelefonen under nobelmiddagen, nu måste vi slösa tidningsutrymme på det! För vilken TÖLP!

Jag har haft en trevlig dag jag. Käkade shish kyckling och hängde med T... Nu är jag dock galet trött, men jag borde nog läsa lite...

Puss och kram







Kommentarer
Far Lars

javist kan du läsa litet. innan John Blund!

god natt

2008-10-19 @ 21:09:48
Maria Byström (Tinnitussan)

åste nog erkänna att jag vet lika lite om mobiletikett som om allt annat. Men jag får inte sådär jätteofta sms så när de kommer blir jag oftast jättenyfiken ;-)



Åååå, jag hoppas verkligen du haft en härlig söndag. Det har jag trots ett Ikeabesök ;-)

2008-10-19 @ 22:42:46
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Fido

Läste också det där och jag håller med dig rakt av ang detta!

2008-10-20 @ 19:23:29
sandra

Haha, jag sitter här och skrattar..behövdes..tentapluggat heeela dagen o inte fan går det bra!

2008-10-20 @ 20:26:07
URL: http://sandralillaparis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0