konkret och abstrakt

Nej, det blidde inget inlägg igår, jag var helt färdig efter den oerhört stimulerande fredagen. Vi var på auktionsverket. Först var det prat om målningar. Som till exempel hur Picasso är världens mest produktive konstnär, eller var. Att förteckningen av hans konst består av 14(?) band, tjocka band...  Och varför en tavla av Karin Mamma Andersson har ett utrop på 1,2 mille och en annan på 3hundra tusen.

  
 
Och en teori om varför viss konst kallas konkret och annan abstrakt...
(Gösta Adrian-Nilsson, 5-6hundra tusen och Fernand Léger, 3,5-4 miljoner. Bilder från stockholms auktionsverk.)

Sen ner till Frihamnen för en annan vinkling. Lite jämförande av rokokobyråer;

 

Den ena 1900-tal och den andra 1700-tal (bilder stockholms auktionsverk)

Otroligt intressant att få ta del av all deras kunskap!

-

Och i natt satt jag och uppdaterade min tipsarblogg. Ifall nån är intresserad av lite tävlingar så finns det där. Lade in galet många, så jag rekommenderar att klicka på oktober i arkivet för att se alla...

-

Så där, nu ska jag nog försöka komma igång med dagen lite...

Puss och kram







Kommentarer
Maria Byström (Tinnitussan)

Å, visst är det intressant med smak, stil, värde och tidens tand :-)

2008-10-26 @ 19:23:43
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

maria: jaaa, jag hade jättekul. verkligen!

2008-10-26 @ 20:50:42
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

det tänkte jag också - om de nu var beredda att gifta sig och leva resten av livet tillsammans, varför inte ha ett civiliserat samtal..även om charlottes utspel är bland det mest gripande i hela filmen.



Men att miranda förlåter steve så är väl det jag stör mig mest på..det + att de tre andra tjejerna agerar taskigt mot samantha när hon gått upp i vikt vilket känns som att det aldrig hade kunnat ske i serien..

2008-10-26 @ 21:18:06
URL: http://pyttis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0