Boklista


Jag tänkte först att jag skulle göra en lista på böcker jag brukar låtsas att jag har läst, fast jagi nte har det alls... men så kom jag inte på nåt... annat än kurslitteraturen möjligtvis... så jag listar istället böcker jag vill läsa, men rimligtvis inte kommer att orka.

Fjodor Dostojevskij - Idioten
Douglas Adams - Liftarens guid till galaxen
Joyce Carol Oates - Blonde
James Joyce - Odysseus
Ken Kesey - Gökboet
Jaroslav Hasek - Den tappre soldaten Svejk
Anna Jörgensdotter - Pappa Pralin
James Frey - Tusen små bitar
Louise Boije af Gennäs - Stjärnor utan svindel
Jenna Jameson - Att älska som en porrstrjärna
Herman Melville - Moby Dick

Puss och kram



Kommentarer
E

För att påpeka det uppenbara, du MÅSTE läsa Blonde!!

2008-10-09 @ 21:36:44
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

E: den står här i hyllan och ser... så tjock ut =/

2008-10-09 @ 21:38:35
E

nej men man sugs in i den från första sidan och sen bara...swosch är den slut!

2008-10-09 @ 23:15:22
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Blackart

Um, jag har läst tusen små bitar Pappa Pralin och Gökboet. Har försökt mig på några av dom andra i din lista också, men inte orkat plöja mig igenom. Men av ovanstående MÅSTE du läsa Gökboet, James Frey kan du läsa när du har ork, och Pappa Pralin vill jag minnas är en orgie i vilda litterära kast som nästan ger en yrsel... Jag skiter i Jenna. Jag läste Traci Lords bok istället... En porrstjärna får räcka. ;)

2008-10-11 @ 13:19:56
URL: http://www.hysteri-blackart.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0