En märklig text

Om någon vet vart man kan få tag i en vinterkappa, som är som en sovsäck, så får ni gärna hojta till.
Annars har jag hittat en läcker kappa på nätet

SISTERS POINT IRLEN-1

( Paprikastore    745kr)

Nu lever jag ju dock i nån fantasivärld och tror att jag ska gå runt både snygg och varm i vinter, för max 300 pix...
Men kappan ovan skulle ju vara snygg till kjol, och planen är att jag nån gång ska raka mina lurviga smalben och börja använda kjolar och klänningar. Det är som kanske inte så snyggt när lurv sticker ut, fram ur strumpbyxorna, nej... Och jag har ben som inte sett en rakhyvel, sen i somras, så... Men ja, det finns många borden här i mitt liv. Just nu känner jag dock att jag borde ligga på soffan och glo på medium.

Jag läste nyss i kanske världens märkligaste text. Eller den är inte märklig på grund av något annat än att den påpekar det självklara. Här har vi två konstnärer som har målat ett träd. Om ni tittar på grenen här, så ser ni att de har helt olika penseldrag och helt olika färgval. Båda objekten är en gren, men grenen ser olika ut beroende på konstnärens 'temprament'. Jag väntar fortfarande på poängen. Har nån sida kvar.

På fredag kommer ma och pa. Så imorn är det ju städa som gäller. Får vi se hur det blir med det. På lördag har jag ett jobb att göra. Men annars är det att hänga med föräldrarna i helgen och att plugga, som gäller.
Och jo, på måndag kommer vi antagligen att åka och lämna grejer till Barnens Hopp, så om det är nån som har nåt ni vill bli av med - loppisgrejer typ alltså, så kan ni ju hojta till, så kanske vi kan svänga förbi och ta med det samtidigt.
Vuxenkläder har vi börjat lämna till hemlösa i Örebro, men har ni nåt sånt, så kan vi ju ta det oxå. Så blir det antingen lämnat här i Sthlm eller så forslas det till Örebro.

Puss och kram




Kommentarer
Lillaviola

HEj!

Jag hamnar här minst 5 ggr via mer-trafik,vilket gör mig glad:-)

Nu så jag även dig hos Barbamorsan så jag ska nog få till ditt namn till slut;-)

FAst det jag skulle vilja veta, har du ngn speciell adress i Örebro för Hemlösa?

Jag vet det finns ett fik i denna stad, men är det där det kan lämnas kläder..?



Byebyye

2008-10-08 @ 23:23:43
URL: http://lillaviola.blogg.se/
Maria Byström

Jag tycker kappan är ursnygg. Älskar sådana med midja på och svart/vitt är en hit jämt.



Bra det där med att samla in saker. Ska göra en utrensning under vintern och skänka bort till välgörande ändamål helt klart. Heja!

2008-10-08 @ 23:35:38
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Panki

Jag har en kassa med kläder!

2008-10-09 @ 00:42:15
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

lillaviola: jag ska ta reda på det, jag tror att det är frälsningsarmén som har det iallafall, för det de inte behöver lämnar de vidare till myrorna...



maria: ja, men visst var den snygg :)

ny gemenskap, på kammakargatan, brukar vi lämna till här i sthlm...



panki: vi kanske kan svänga förbi på måndagkvällen då? vi får kolla upp det...

2008-10-09 @ 08:15:34
Far Lars

du kan väl titta i din egen garderob kanske

2008-10-09 @ 10:15:13
Annika

Jättefin kappa, Leopardia!! Den tycker jag du ska slå till på. En tidig julklapp kanske???

Jättebra att du samlar in grejjer. jag brukar ge bort saker kanske 3-4 ggr om året.

2008-10-09 @ 14:38:53
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0