eller stolpe, som jag skulle säga

Jahapp, dagens föreläsningar då'ra

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6a/Classical_orders_from_the_Encyclopedie.png/250px-Classical_orders_from_the_Encyclopedie.png

fast jag är faktiskt helt ärligt inte riktigt med på den här bilden, för texten till bestod bara av någon kryllisk skrift. Och den information jag har är att det finns fem stycken kolonnordningar.  Det är det jag har att dela med mig utav. Och en eventuell studie om medelålders mäns fixering vid pelare. Och Freud.

Jag vill tänka utanför lådan. Eller jag vill FÅ tänka utanför lådan. Men det är svårt. Det är ingen rättighet man har. Faktiskt.

Nu ska jag dock läsa texter som innehåller forumuleringar som 'charmiga självbiografi'.  Vilket får mig, jobbigt nog, att fundera på värdeskillnaden som finns i ordet charmig beroende på om det är en mans eller en kvinnas självbiografi det rör sig om. Varför är man så hjärntvättad.

Puss och kram


Kommentarer
Petra

Ehh..förstod inte mycket av det där...men det låter intressant =)

2008-10-08 @ 11:35:52
URL: http://egokick.blogspot.com
Maria Byström

Doriska, joniska och korintiska är de pelare jag kan sådär, men jag måste börja läramig lite mer djupgående kolonnstilar. Ve och fasa.



Okunskap suger ;-)Heja du!

2008-10-08 @ 15:22:22
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
leopardia

petra: hehe, så intressant är det inte... faktiskt :)



maria: sen är det nåt typ toskansk och romanska, fast den heter nåt annat, den där sista...mm

2008-10-08 @ 20:31:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0