show and tell: julklappsbestyr

Jag känner att jag har förlorat kontrollen lite, men det är väl fredag idag? Happy friday! Och på fredagar är det ju Show and tell.

 Marianne står ju som bekant för temat denna gång och idag är det Julklappsbestyr som gäller....

Jag har inte riktigt hunnit ta tag i den biten i år. Hittills har jag köpt en väldigt hemlig julklapp till broren för 11 kr, det kan tänkas att han får två av samma sort, fast ändå olika... Mmmhmmm... Men det är väl ungefär där jag ligger... Och så klurar jag febrilt på vad jag ska fylla Petras julklappspåse large med... Men jag kan ju inte riktigt avslöja nåt om det här...

Okej, jag kör mina absoluta favoritreklamsnuttar istället. Jag ber om ursäkt för just reklamen, men ja.. Julklappsbestyr, var det ju...



Patetiskt, mormor...



Snacka om schablonbilder...



Nu låter det lite festligt....



En handske? Hej då...



Utslagna tänder...



Årets julklapp!



Och så här glad var jag för mina julklappar, julen 1979... Jag letade i arkiven här på datorn, men hittade inte så många julklappsbestyr före julen, mest dessa julklappsbestyren efter...

Puss och kram

Fredagsbloggare:
Nilla,Simone,Anna,Desiree,
Annika, Anne,
Petra ,Anna-Saltis ,Millan ,AuroraBuddha,Anki,Lullun, Marianne,Victoria,Susanne,Lia,Cecilia,Leopardia
Anne-Marie, Marina, Marie
Strandmamman
M.K.B
Ulrika
Jemaya
Nina
Kicki
Barbamorsan
Mia
Emma

MiaD
Tätorts-Anna
Maisuoi
Inga-Britt

Lena


Andra bloggar om: , ,



Kommentarer
Nilla

Ingen dum idé alls att reda upp och fotografera alla sina julklappar! Ha en skön helg.

2008-11-28 @ 14:53:28
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Annika

Vilken otroligt MYSIG och GLAD bild på dig 1979!! Jättefin!!

Jag brukar rada upp Karolina sådär med hennes klappar och sen plåta. KUL!!

Har du fått mail av mig? Jag skickade svar på ditt mail som du skickat till min hotmail adress. Jag svarade på brevet över min "vanliga" adress. Hoppas det kom fram. Jag blev ju nämligen jätteglad över julsångerna :-)

Ha en jätteskön helg!!

2008-11-28 @ 15:04:05
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Annika

OCH tack för lite svensk julreklam...Det var riktigt kul att se alla snuttarna. Speciellt den med schablonbilden av kvinnor och den med hockeyklubban :-)

2008-11-28 @ 15:07:33
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Fritt ur hjärtat

bestyr som bestyr;-) före eller efter spelar ingen roll!

2008-11-28 @ 15:53:06
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Anonym

Söta snuttar! :)



Först ska jag rusta mig för advent, sen ska jag tänka på julklappar. Jag har dock något som jag visar på bloggen idag.



Ha en fin advent!

2008-11-28 @ 17:54:03
Anonym

Där ser man - det är viktigt att fundera på omslagspapper och band, kanske det allra viktigaste :). Du var verkligen nöjd med dina julklappar, det märks :)

2008-11-29 @ 07:16:45
Panki

Hahaha uuuuunderbara reklamfilmer! Man bara älskar ju den där lilla killen!

Villken söt josefine från 79 :-)

2008-11-29 @ 09:41:30
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

nilla: hehe, ja, jag får väl erkänna att det inte var min idé riktigt, nej... fin helg till dig med :)



annika: haha, vad skönt att höra att jag inte är ensam om att ha blivit uppradad med julklappar :)

den här coopreklamen gick på tv:n för några år sen, men den är så klockren... Och jodå, jag fick ditt mail, hojta till om du vill ha fler julsånger :)



fritt ur hjärtat: haha, ja, det fick bli lite efterbestyr :)



anonym 1: jag letar julklappar febrlit, men jag har inte riktigt lyckats hitta så många... ha en fin advent du oxå :) och om du inte är Petra så har jag inte hittat det du visade på bloggen idag...



anonym 2: haha, jag brukar skoja och säga att jag mäter kärlek i antalet presenter ;)



panki: men skoja inte, den där killen kan få öppna mina klappar om han vill, bara för att! puss!




2008-11-29 @ 13:15:05
Västmanländskan

Ja, jag har ju också lite julklappsbestyr när jag ska fixa ihop en julklappspåse till dig.



Jag behöver lite hjälp med vad du gillar att läsa? Du kunde kanske nämna de fem böcker du läst senast, dina favoritförfattare och/eller genre. Hur känner du inför begagnade böcker?

Jag har ju klurat lite här på bloggen och fattat att du gillar te och choklad. Hur är det med kaffe? Annat godis? Något du absolut inte gillar eller är allergisk emot?

Och så är jag lite nyfiken på vad du pluggar till?



Många frågor blir det ....

2008-12-01 @ 20:49:03
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0