show and tell: smycken

Jag har varit tvungen att ladda batterierna till kameran idag, så det är därför inlägget har dröjt lite, men för den som har glömt så är det ju frrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeedaaaaag idag och fredag innebär show and tell.

Marianne
står ju som bekant för temat denna månad och idag är det smycken som gäller....



Jag har en förkärlek till plastsmycken. Jag har åter fallit för 80talets signum. Gärna stora plastiga smycken.



Annars föredrar jag silver, guld har jag mest på skämt. Jag gillar guld absolut, men det är så vuxet, så det blir mest ja, som carrie i satc, på skämt. Det här halsbandet får mig förresten alltid att associera till carries namnhalsband... Fick det när jag fyllde 30, av mina vänner och arbetskamrater och I love it.



Det här är en present från nån lirare i Egypten, som ville köpa mig. Mina föräldrar reste runt där en sväng... Och försökte tydligen kränga mig, haha... Jag vet inte vad jag var värd, nån kamel eller så...



Sista dagen i Bangkok, eller sista timmen, satt vi och drack SIngha på en uteservering och spenderade våra sista pengar genom att handla av försäljarna som inte ville lämna en ifred, jag vet inte om de tjänade så mycket på oss egentligen, för vi skulle ju naturligtvis pruta... Jaja...



Och så här ser det ut i badrummet.

Hehe, jag hade inte så mycket roligt att tillföra dagens fredag känner jag, men jag avslutar med nån som tillfört världen MAGI.



Puss och kram

Fredagsbloggare:
Nilla,Simone,Anna,Desiree,
Annika, Anne,
Petra ,Anna-Saltis ,Millan ,AuroraBuddha,Anki,Lullun, Marianne,Victoria,Susanne,Lia,Cecilia,Leopardia
Anne-Marie, Marina, Marie
Strandmamman
M.K.B
Ulrika
Jemaya
Nina
Kicki
Barbamorsan
Mia
Emma

MiaD
Tätorts-Anna
Maisuoi
Inga-Britt
Ny fredagsbloggare:
Lena


Andra bloggar om: , ,



Kommentarer
Fritt ur hjärtat

Men jösses så hon slår dom!! Fick man göra så på den tiden?!

Jag har nog inga smycke i plats, men stora och färgglada är de, precis som dina:-)

2008-11-21 @ 21:56:46
URL: http://fritturhjartat.blogspot.com/
Miss Marie

Haha, var du inte värd mer än en kamel? Det tror jag nog! :) Många fina smycken du har! Visst är det kul att ha mycket så man kan ha olika smycken varje dag! :)

2008-11-22 @ 10:48:35
URL: http://www.miss-maries.blogspot.com
Lillian

Om du vill ha flera smycken kan du kika in på min blogg.... Hittar du inget är det bara att säga till så kan vi designa ett smycket speciellt fördig!

2008-11-23 @ 00:18:48
URL: http://blackstone.driftig.nu
leopardia

fritt ur hjärtat: haha, ja, jag tänkte oxå på hur hon drämde till hela tiden :)



miss marie: jag använder dock inte smycken så mycket, men det är ju kul att kunna :) haha, men en kamel är ju ändå en kamel...



lillian: jag får ta mig en titt :)


2008-11-23 @ 11:07:40
Anonym

Det var fina fredagsbilder! Själv har jag lagt ut mitt bidrag till fredag: show and tell först idag. Vart tog tiden vägen?

2008-11-27 @ 14:17:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0