snart är det dags

Mamma hade köpt aftonbladet idag och ringde i vanlig ordning för att läsa högt för mig. Hon tycker nämligen att det är skrämmande att jag inte ser på nyheterna eller läser någon tidning, men jag finner att man alltid får reda på saker och ting ändå... Att jag inte läser någon tidning beror till stor del på att jag har så lätt för att störa mig på redigeringen och annat trams som finns... Jag kommer ihåg när metro inte hade några egna journalister utan bara körde tt-telegram, med något undantag för nåt mittupslag. Jag gillade metro bättre då. Mer kompakt tidning då.

Nåväl, eftersom jag faktiskt fyller år snart... Hmm, på tisdag tror jag att det är, så tänkte jag att jag faktiskt kunde få köra ett tävlingstips-inlägg... Så här är några tävlingar som jag skakat fram ur cyberrymdens kappsäck;

--

Sabrina har en tävling där man kan vinna en klänning från gina tricot samt ett par solglasögon.
pågår fram till 1/6 förutsatt det är 100st deltagare.

-

Jag är med och tävlar om presentkort på 600 kr hos SF Bio på Josefines blogg http://www.alltforforaldrar.se/prinsessan/
pågår i 3 veckor från och med den 26e maj.

--

Millan har en tävling där man kan vinna en superduper goodiebag med blandade vinster. Ta en titt.
pågår tom kl 21 den 30e maj.

-

Mingla har en tävling där man kan vinna ett ursnyggt armband, ursnyggt enligt mig iallafall. Har haft ögonen på ett sånt ett tag...
pågår tom kl 20 den 1/6

--

image37

denna fina klänning är ifrån LeiLei och om ni klickar på bilden så kommer ni till bloggen där det går att vinna den.

--

Catwalkqueen tävlar ut bambooörhängen. De runda och guldfärgade, som man kan se lite här och där.
pågår till den 2/6

-

Hannah tävlar ut finfina nagelack. Allt du behöver göra är att lämna en kommentar hos henne.
pågår till den 2/6

--

Sandra tävlar ut nagelolja, en mycket bra produkt att ha i sin ägo.
pågår till den 4/6

-

Frida tävlar ut parfym från parfym.se till ett värde av 400kr. Och dofta gott vill man ju göra.
pågår i 2 veckor from den 20e maj.

-

Jag är med och tävlar hos Zoullady.
Jag har en chans att vinna Bamboo örhängen från
www.zoullady.se.
Jag hoppas att jag vinner! Läs mer om tävlingen
här
.
Tävla du också!

--

Mumarie har två tävlingar på G;


denna urläckra duschkräm och läppbalsam. om du klickar på bilden kommer du till den tävlingen.
pågår till den 7/6

och den andra tävlingen


den gäller denna supersnygga topp, som hon har målat själv. Klicka på bilden, så kommer du tlil den tävlingen.
pågår till den 31/5

--

Sist, men aboslut inte minst så tävlar mogi ut två goodiebags, där du har chansen att vinna den ena.
Den ena kommer inehålla:

- 1 romantiskt linne/miniklänning - värde ca 1200 kr
-Volymshampoo och reparerande balsam från mitt favoritmärke Kerastase - värde 420 kr
-Halsband & Armband från Urban Outfitters marinispirerade - värde 600 kr
-Mina favorit ihopplockade NK praliner - värde ca 150 kr

Den andra goodiebagen kommer inehålla:

-Bättre partydress från Monroe Sturegallerian - värde ca 700 kr
-Lip Fusion genomskinligt läppglans från Mrs H (gör läpparna väldigt plutiga o fina)- värde 530 kr
- Halsband från Golddigger NK details - värde ca 700 kr
-Mina favorit ihopplockade NK praliner - värde ca 150 kr

MM, ni ser själva...
dock vill hon ha minst 100st tävlande, så in dig med er och tävla...

Själv skulle jag välja den andra goodiebagen. Och de tre sakerna jag tänker göra i år för att bli en bättre medmänniska är:
- jag ska baka kakor till mina vänner, de behöver nog det..
- jag ska tacka ja till volontärjobb på ecpat minst en gång i år, och hämta broschyrer för att lägga på biblioteket.
- jag ska bli mer medveten när jag handlar varor, ännu mer nogrann med var de kommer ifrån och vad de innehåller.

--

Så, nu säger jag god natt. Puss och kram!



Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
Alexandra

Oj vad många tävlingar du skrev om.... Kanske måste vara med då =P

2008-05-29 @ 09:07:46
URL: http://triquetra.blogg.se/
zelita

registrerat =) lycka till!

2008-05-29 @ 10:02:11
URL: http://justlikecandy.blogg.se/
anna

underbara männsika, hoppas du vinner alltihop!



hoppas din träff med extramman blir fin och en minnesvärd sistaträff.



kramar!

2008-05-29 @ 11:11:09
URL: http://pyttis.blogg.se/
Anonym

Jamen hörru det finns ju massa annat fint oxå,kika in igen=)

Glöm inte att utnyttja rabatten,hehe

Vad tror du om bloggfesten då?Vill du komma?

kjam

2008-05-29 @ 11:12:02
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Linda

Ah oki,jaaa inbjudningar kommer att komma;)

Ja meddela alla,även din mamma etcblink

Dom har mkt fint o be dem gärna utnyttja rabattkoden=)



Kjam

2008-05-29 @ 11:21:27
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Maria

den gråa då? :) den älskar jag, hehe, min absoluta favorit :)

2008-05-29 @ 11:43:19
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
leopardia

alexandra: klart du ska tävla :)



anna: haha, det vore nåt det;) tycker du är rätt underbar du själv :) puss.



Linda: jeppelijepp ;) och alla som läser det här kan ju kika in på lindas blogg för att få 20%rabatt hos en inredningsbutik.



maria: klart den grå funkar oxå! :)



2008-05-29 @ 12:47:30
URL: http://leopardia.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0