voj voj

Jag gjorde nån pastasås på krossade tomater, kidneybönor, pintobönor, gröna linser, gul lök och så kryddor. Och sen spenatpasta till. Jag kallade det för morsdagsmiddag och hade det färdigt nästan tills de klev in genom dörren. Föräldrarna alltså. De tassar runt här i min lya nu, eller ja, nu står mamma och diskar. Jag har faktiskt erbjudit mig att göra det jag, men hon tycker nog att det går smidigare till när hon gör det.

Jag gav henne min lap top här tidigare och hon satt med den i knät och läste min blogg.
"men så där får man inte skriva!!!"
Hmm, vad har jag nu skrivit, tänket jag...
Jo, det var 'skiten': Att jag kallade tentan för skiten. För tänk om min lärare råkade läsa det... Och så kallade jag hans tenta för skiten... Så förlåt Martin, det var inte illa menat.

Men det är jättekul, jag försöker lära min mamma att slänga sig med uttryck som
"aah, jag får googla det sen"
och hon har ingen koll på vad som är vad. Fast hon kallar det för gåggel och tror att blogg och gåggel är samma sak, men hon lyckades scrolla ner på sidan iallafall, så jag är stolt!!

Vi kom nyss hem efter att ha varit och fyndat i en affär som skulle lägga ner. Köpte bland annat A3block, skiss och akryl, för 7-9kr styck. Det tyckte jag var lite trevligt så där. Köpte även ett par lila panelgardiner för 27kr.
Och sen in till ica maxi och coop forum.

Nu börjar pappa slänga grejer här, så nu måste jag hålla lite koll. Puss och kram.

Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0