tha melodifestival semifinal


Island: Jag hörde väl kanske inte så mycket pga telefonsamtal, men jada jada, sluta skicka stureplansbrats och sjung hellre på isländska, så ska jag lova att lyssna, men jag tror att jag kom fram till att den påminde om E-type...

Sverige: Jo, Charlotte är bäst ikväll, faktiskt...

Turkiet: Rock från Turkiet: klart coolt. Gillar framförallt hur de poserade. Men ja, minns inte så mycket av den annars...

Ukraina: Snodde klänningen från Charlotte, drog sönder den lite och klev ut på scenen. Läste eller hörde nånstans att hon dissade Charlotte och kallade hennes låt för oldie a la abba. Jag skulle vilja kalla det här framträdandet a la 1991. De dansar så otroligt nittiotal iallafall. Låten är väl mjae, okej, skulle kunnat gjorts bättre dock, för den har lite pop över sig, men ja... Blir inte så förvånad ifall den går vidare iallafall.. Och så lite boys boys boys i'm looking for a good time..

Litauen: Jag lovar att jag har sett den där killen på Tech Noir!! My God, han lider verkligen själv... Mer än vad jag gör... Men efter förra omgångens startfält så är jag mer öppen till att acceptera det mesta, men detta är farligt nära gränsen för komiskt.

Albanien: Jag tycker nog att det här är sämsta scenen ever. Eller iallafall som det ser ut på tv. För här ser det ut som publiken befinner sig en mil från scenen pga att den är jättestor och artisterna håller sig enbart på inre halvan, men, men... Jaha - låten... Nja, gäääsp. Dock är hon tydligen yngst. 16 år och ja, snyggast klädd hittills iallafall..

Schweiz: Jag vet inte om det är språket(italienska), rösten eller den george clooney-liknande uppsynen som gör att han kan komma in, stå med handen i byxfickan lite lagom nonchalant och ändå få publiken att dra efter andan efter bara en strof.... De säger att det här är en kopia av Amy Diamond, för min del står det helt still, inget jag känner... Men jag har å andra sidan redan smält för allt jag redan nämnt... pjuh... det här är inte vad jag normalt gillar, men, aah, det föll mig i smaken ändå...

Tjeckien: Om rött var oskargalans färg, så är silverglitter melodifestivalens... Jag är ledsen, men det här är skit. Några brudar som åmar sig, en tjej som sjunger om att ha fun och så en dj i bakgrunden med huvtröja uppdragen och ibland vrålar till nåt sånt där häftigt djaktigt som bara får mig att aldrig någonsin vilja åka till Ibiza...

Vitryssland: Nej, vad har hänt, har de guld på sig?! Vilket brott! Hahaha, han sjunger "hasta la vista, baby/ I'm gonna miss you, maybe/ Hasta la vista, blame me/ But I don't care " Vilket gör att jag får svårt att bestämma mig för om det här är årets miss, eller om det är bland det coolaste jag hört...

Lettland: Pirater, I see... Arrrrrrgh... Jag gillar inte brandsta city släckers heller... Dock är huvudpiraten lite lik Monir, men de tär ju inte kul för nån annan än dem som vet vem han är.. Ja, nä, men det är ju trots allt tio som går vidare väl, så ja, kanske...

Kroatien: Jag tycker nog att det här framträdandet var lite trevligt. En gammal gramofon, en gammal gubbe, en tjej som dansar och har LÅNG klänning på sig, en cello (eller basfiol eller ja, jag kan inget om instrument...) och herrar i hattar... Dock är det väl inte direkt nån bra låt...

Bulgarien: Ni vet hur det är lite så där poppis med plastbågar på solglasögon nu? Ni vet att det kan vara lite hipt att ha vita plastbågar...? Och sen vet ni hur det ibland kan vara helt jä**a fel!! Jag gillar den här låten dock, för jag gillar att den till största delen är instrumental... Det gör mig inget om den går vidare, sen kanske jag inte kommer att lyssna på den nånsin igen, men, men... Snygg klänning hade hon dock..

Danmark:, Undra varför han ser så arg ut när han sjunger en låt om att fira livet och att allt är underbart?! Jag tycker det här är skittråkigt, lite andreas johnsson över det hela, fast i snyggare förpackning, men jag bara gäspar...

Georgien: Var det inte Georgien, som förra året hade den där coola gothlåten? Måste komma ihåg att kolla upp musikscenen i Georgien, de verkar ju kunna finnas många bra möjligheter där... Dock kanske texten är lite mesig; "peace will come" bla bla...

Ungern: Vit flygel, lång galaklänning "When I look into your eyes", bla bla bla... Går antagligen vidare, men inte mer...

Malta: En låt som heter vodka och inleds med att vråla 'skål', fast på ryska. Blev förvånad över att det var en tjej som sjöng faktiskt och inte korthåriga killar i aiktröjor... Det här är ett plagiat dock... Kan naturligtvis inte komma på på vad, men... glittriga stövlar - jag vill oxå ha! Jag gillar nog det här för att framträdandet och allt känns så spontant och hon är inte trådsmal och perfekt utan ja, naturligtvis snygg, men inget åmande och så...

Cypern: Om förra omgången var katastrofal för öronen, så är den här omgången katastrofal för intresset. Det är svårt att avgöra vem som får det största gäspet... Man kan inte ens säga SKIT, utan det är bara ett stort JAHA?! och GÄSP.

Makedonien: Jag saknar ord! Det här påminner lite om en av turkiets bidrag för nåt år sen, samtidigt som det påminner om alla andra tusen låtar sen förr och så - nu säger jag medelålders, men hon är säkert inte äldre än mig - en medelålders kvinna so skakar brösten och har ett gäng klonade Svante Tegnér dansande kring sig... Nej, tack.

Portugal: Snygg hårfärg - den vill jag oxå ha! Men nä, tråkigt, trist, tradigt!

Så har jag under tiden hittat DN's åsikter om kvällen... Och svd har nån bloggare i farten...

Puss och kram

Uppdate: Och vidare gick: Island, Sverige, Ukraina, Turkiet, Kroatien, Albanien, Danmark, Lettland, Portugal och Georgien

Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer
panki

Men shit va ambitiös du e :-) Jag missade den, men det här e ju allt man behöever, nu har jag koll haha.

2008-05-23 @ 06:46:20
URL: http://pancake.webblogg.se/
jennifer

Självklart :)

2008-05-23 @ 11:29:36
URL: http://jenniferlundh.blogg.se/
leopardia

panki: jag skrev ju samtidigt som jag tittade, så jag var inte så där överdrivet ambitiös egentligen, hehe..

2008-05-23 @ 21:30:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0