en utmaning

Hehe, har blivit utmanad av Linda och eftersom jag kommit hela två sidor på min uppsats så tycker jag att jag kan förlänga min paus och plita lite här, samtidigt som jag hör hur bröderna Rongedahl slaktar klassiker efter klassiker i Så ska det låta. Jag gillar Tainted Love, jag blev dock smått traumatiserad av att höra den framföras i Så ska det låta... Jag föredrar versioner som den som finns att finna hos Molly's Grove. Snyggt, säger jag om den illustrationen. Men nu tillbaks till utmaningen;

1. Vilken bok läste du senast?
Gustave Flaubert - Madame Bovary

2. Vilken bok ska du börja på här näst?
Ojojoj, vilket svårt val, det finns så många att sätta tänderna i... Men jag är lite sugen på att läsa Apelsinflickan

3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Man vill ju gärna tro att det är hälften, hälften, men gissningsvis är det nog ändå övervägande män

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?
hehe, det senaste året har det varit så; annars läser jag nog mest böcker som jag förhäxas av, eller så lägger jag ner...

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
Oftast är det nog bara slumpen som gör att jag hör talas om en bok och sen kollar upp den. Alternativt är ju att jag hänger på loppisar och då är det ju titeln eller författaren som gör att jag drar ut en bok och läser på baksidan av den för att se om det är nåt...

6. När blir en bok för lång?
Jag har lite svårt för riktiga tegelstenar iofs, men om språket är kasst så lägger jag undan den, då är den för lång helt enkelt. Fast jag har läst flera böcker av Linda Skugge, även om jag tycker att hon är kass på att skriva. Förvisso.

7. Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?
Nepp

8. Vilken bok kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?
Dumpa honom! och Du är vad du äter.
Två av mina biblar. Jag tycker att alla borde läsa dem och bläddra i dem till och från...

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
Jag har nog övergett flera stycken de senaste åren, eftersom jag har blivit trögare på att läsa... Men jag ger nog upp efter en tredjedel ungefär...

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?
Självbiografier, Reportageböcker är nog överrepresenterade, men alla sorters böcker finns med utom sci-fi eller fantasy. Har förvisso en Harry Potter-bok och Liftarens guide... Men ja...

--

Jag kan ju även passa på att nämna att LInda har en tävling där priset är två glasamplar ifrån BROARNE

Men nu får jag tacka för mig. Det är ju Show and tell idag oxå, men jag får återkomma med det, det var ett svårt tema...

Puss och kram

Andra bloggar om: , ,



Kommentarer
malin

Åh, jag tackar och bockar!

2008-05-16 @ 22:06:38
URL: http://www.mollysgrove.se/
Linda

Hihi du är bäst=)

Toppen kul att du antog utmaningen o passade på att joina min tävling!

2008-05-17 @ 15:52:32
URL: http://hummingbird.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0