snart kanske det doftar choklad

Jag tryckte i mig 200 gram choklad på ren trots igår, sen tänkte jag att om en sportman/kvinna skulle göra det varje gång han/hon inte tog guld så skulle det ju inte funka. Så jag skaffade mig en bättre inställning. Och något mycket märkligt har hänt. Fick ett mail om tack för en utmärkt komplettering och att mitt betyg skulle vara registrerat. Jahupp. Så kollade jag och tydligen fick jag VG på kursen. Fråga mig inte hur det gick till. Men jag tänker inte ifrågasätta det... Hehe...

Och min chokladkrage har grott, såg jag när jag vaknade imorse. Jag är glad!

"Höjd 25 cm

Vacker gulblommande krage med rödrandig baksida. Doftar starkt av choklad. CHOKLADKRAGEDoften kommer inte från själva blomman utan från stjälken vilken också smakar som osötad choklad. Kan odlas inomhus som krukväxt. Blommar maj-juli. Trivs i soligt till halvskuggigt läge.

Halvhärdig perenn - Flerårig växt som ej klarar våra vintrar utan vintertäckning.

Normalsådd/Stratifieras - Normalså fröerna, om fröerna ej grott efter 4 veckor ställs sådden kallt, bäst är 3 C men kylskåpstemperatur kan duga, i 4-6 veckor eller tills fröerna grott."

(och detta är snott från raravaxter.se)

Vi får väl se om det leder till nåt... Jag är glad att den gror, fast jag satte bara ett frö, men det var mest för att testa lite...

Nu ska jag väl försöka hitta lite frukost här hemma och läsa klart de sista 20 sidorna i Madame Bovary, bläddra lite i feministlitteraturen, kolla upp vad det var vi skulle maila in och sen även glo lite på Women's murder club.

Puss och kram och ha en härlig onsdag!

Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer
Lollo

åh vad sugen jag blev på choklad nu!

2008-05-14 @ 13:12:25
URL: http://confessionsbyme.blogg.se/
a home far away

Vilken härligt fin blogg du har! Hit kommer jag igen:-)



Kram från Singapore

2008-05-14 @ 14:26:50
URL: http://vitaanglar.blogspot.com/
leopardia

lollo: iväg och ät lite choklad :)



a home far away: så roligt att få besök från andra sidan världen :) och tack för rara ord.

2008-05-14 @ 16:55:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0