man kanske skulle gå ut och krojsa lite

Min mamma har en bekant som ser ut som Ned Flanders. Nu har han skaffat en herrkjol. Ni vet, som gothare har. Svart med spännen och ja. En mycket lattjo liten kombination helt enkelt. Undra vad hon som sålde kjolen tänkte...

Har iallafall läst en timme idag, sen gick jag in och började kolla på kommissarie Frost, och slocknade som en säl. Tills telefonen ringde och jag kände att jag nog måste ha lite kaffe.

Det är varmt i min lägenhet. All choklad smälter. Dumma choklad!

Har ont i huvudet och funderar på matval. Antagligen blir det soppa, för vem orkar äta i den här värmen?!

Min mamma är söt. Hon ringde och läste aftonbladet för mig nyss. Tom Krojs. Jag fnissar alltid lite för mig själv först innan jag frågar ifall de där tillställningarna för folk med raggarbilar heter krojsing. Det skulle det förvisso kunna göra.

Så läste hon om folk som reagerat på att Linda Skugge sagt att hon ljuger i sina krönikor. Vilket är smålustigt eftersom jag just läste två krönikor av henne om folk som ljög i family livning.

Och att Alex Schulman bad baren-molle om ursäkt. Fast det uttalade hon som baren Molle, och jag förklarade lite löst att det inte var en bar han bad om ursäkt till, utan en person som kallades Baren-Molle.. Men min mamma är smartare än de allra flesta, tro inget annat. Hon är klok som en uv, det är bara vi som inte hänger med i hennes logik ibland.

Och mina frön fortsätter att gro :)

puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer
anna

massa nattkram till dig finaste leopardia!

2008-05-12 @ 01:12:05
URL: http://pyttis.blogg.se/
Marie

haha, krojsing! Vad skoj det lät!

Tänkte min sömnsjuka skulle få flytta till dig ;o)

2008-05-12 @ 06:17:53
URL: http://mariwi.blogg.se/
leopardia

anna: en morgonkram till finaste anna :)



Marie: hehe, det är inte alltid så lätt med engelskan :) oh, så roligt :)

2008-05-12 @ 13:00:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0