en kram

Läste lite slött den här artikeln om att tjejer behöver kramas mer med varandra. I den pratar de om det som att det är nåt slags tabu att man kramar sina tjejpolare och att tjejer är svultna på närhet. Jag vet inte, jag trodde att alla gav en snabb kram när de träffades, oavsett kön... Och att den här generationen som jag tillhör har en rätt 'barnslig natur'. Dvs vi har gosedjur, vi gillar hello kitty, vi kramas och gråter med våra mammor och vägrar bli helt och fullt vuxna. Men det är klart att min mamma kanske inte kramas med sina väninnor... Hmm...
Jag har ju då ett rätt starkt revirkännande, fast jag har jobbat bort det lite och det gäller kanske inte kramar, mer att jag backar om folk ställer sig för nära för att prata med mig. Hur som så känner man nog faktiskt själv om man vill kramas eller inte, men jag kramar gärna alla hela tiden. Jag är en fjant ju.

Och så är det dags för frukost och plugg. Känner att jag antagligen kommer att maila in uppgiften för sent, men shit happens. Jag kan inte skriva b-uppsats helt enkelt.

Men att läsa är ju trevligt, och att vara tvungen att läsa Flaubert, är ingenting jag lider av, så... Fast det är klart, det är ju Oprah på tv:n nu ;)

Puss och kram

Och så där, ifall nån skulle behöva mailadressen till konsumentombudsmannen/konsumentverket så är den: [email protected]
fast jag tror att om man ska anmäla tandläkare så vänder man sig till socialstyrelsen... (länken går till en artikel om lågpristandläkare)


Andra bloggar om: , , , ,


Kommentarer
Charlotte

Hur går det med Madame Bovary - blev hon utkonkurrerad av Oprah? :-) Jag tyckte boken var rätt bra, och det låter spännande att analysera den ur ett feminstiskt perspektiv. Fast det är ju lätt att säga när man själv slipper skriva uppgiften... Lycka till i alla fall!

2008-05-07 @ 17:35:19
URL: http://www.charlotte.nu
leopardia

charlotte: hehe, hon blev lite utkonkurrerad av oprah, de sjöng beatleslåtar i dagens avsnitt... tackar.

2008-05-07 @ 19:11:27
panki

Hahaha, Tack!

KRAAAAAM

2008-05-08 @ 10:19:06
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

det är så märkligt, jag vet att panki lämnat en kommentar här, så jag svarar på den med ett hej hopp, och hehe ;)

2008-05-08 @ 14:27:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0