dags att gräva

Jag har fikat och jag har diskat och jag har till och med tittat på Frusna män söker kärlek, eller vad det kan tänkas heta. Men till slut var jag tvungen att läsa ut Madame Bovary och nu ska jag nog plocka fram lite feministlitteratur och bläddra i. Försöker dock desperat hitta en artikel eller bok, som nämner att Flaubert fick sin idé från en tidningsnotis, bara så att jag har någon källa att hänvisa till. Och inte fungerar svenska dagbladets hemisda, för mig. Hos mig. Hmm, jag har förresten mina litteraturhistorieböcker från gymnasiet kvar, det kanske står nåt i dem, måste gräva fram dem...

Men först Under rosa täcket. Och en pirog.

Puss och kram

Andra bloggar om: ,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0