bönder hallå, hallå, hallå

Hallå, finns det nån bonde där ute? Jag undrar nämligen vad fasiken det är som gör att osten har blivit så jädrans dyr... Och jag är sån ostskövlare, men förut kunde man ju få en grevé för 49kr/kg, nu kostar den för sjutton 99kr/kg, jag undrar vad som hänt? Tur att det bara är jag och stökleif som bor här, tänk om man hade fem ungar att utfordra oxå... Och stökleif äter inte ost, han bara stökar till. Det är hans grej. Nu ser jag att han har strött min deklaration och gamla räkningar över hela sovrumsgolvet, tillsammans med mina gamla skolpapper från förra kursen... Jäkla as!

Nu ska jag nog se till att så lite frön, för det är ju satc på tv och då kan jag ju pyssla med det under tiden. Finemang. Ska bara kolla upp hur stevian ska sås...

Puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0