att spinna en stund

Om jag bara lite kort spinner vidare på det här skylla dig själv-spåret. Så är det väl ändå rätt fascinerande att det tjatas rätt mycket om kvinnans sexualitet, lite överallt. Kvällstidningar, tjejtidningar, kvinnomagasin, herrmagasin, ja överallt slås det fast att kvinnor tänker lika mycket på sex som vad män gör, kvinnor vill ha sex lika ofta som vad män har och i söndagsbilagor,på feministevent, i skolan, på krogen, på tv, i vecko revyn, i cosmopolitan och här och var så uppmanas kvinnor att bejaka sin sexualitet. Ändå, om hon gör det och sen blir våldtagen, då får hon skylla sig själv... Märkligt att människans logik aldrig är logisk...

Igår körde jag en massa bil. Runt längs nån sträcka där massa hantverkare hängde. Och konstnärer. Men jag vet inte om jag köpte något direkt. Köpte godis och bröd. En Playboy från 1974, bara för att det skulle vara Warholfoton i den. Och några gamla Hemmets veckotidning, från 62, som jag tänkte rama in och hänga på väggen..

Och inte har jag skrivit klart tentan, så nu är det bara att sätta igång....
.... gäsp vad jag är trött...

puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0