tänk vad man kan göra med lite godispapper

Jag trodde ett tag att jag hade tappat bort en tidsskriftsamlare, men så fick jag se den längst in på en bänk. Så skönt. Den ska naturligtvis in i en hylla, men än så länge får den stå inom räckhåll från studieplatserna jag har mutat in i lägenheten. Den innehåller nämligen inga glossiga magasin utan stenciler från föreläsningarna...

Det trillade in lite godis i brevinkastet här om dagen oxå. Fick lite funderingar på att göra en Martha Stewart och klä mina lysknappar i godispapper och lacka. Jag tycker nämligen att lysknappar och eluttag är onödigt fula och har haft funderingar på att måla olika motiv på mina, men om man hittar snygga godispapper kanske det blir lite halloweenkänsla över det hela... Antagligen fult, men lite udda iallafall...

Har diskat och plockat och nu är det dags för lite té och mackor och hoppas på att tiden stå still ett tag, mitt tempo är det inte mycket med tyvärr. Men ett avsnitt av Förhäxad kan jag nog klämma in.

image559

När det gäller fotografier, så är jag lite förälskad i sepiavarianten. Jag tycker att man kan göra konst av det mesta bara man lägger ett sepiafilter över. Hehe, som ni ser sitter jag på passagerarsidan när den här bilden togs, det var innan körkortet hittade sin väg hit...

Nä, honungsté och ostmackor var det. Puss och kram på er!

Jag skulle förresten gärna säga något om Stinas avhopp, men så läste jag att Janne Josefsson tar över och Janne är en liten idol för mig. Pga ett föredrag han höll inför min klass på den tiden jag studerade vid folkhögskolan i Småland... Han visade sig ha en enorm humor och självdistans.
Det verkar iallafall råda delade meningar om varför Stina gjort det val hon har gjort - enligt kvällstidningarna blev hon mobbad och om det vill jag bara säga - sluta upp med sånt! Genast! (för att förtydliga: sluta upp med att mobbas)


Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
Sandra

Svar: det var den jag syftade på också. det är godast :P

2008-03-12 @ 19:28:34
URL: http://snra.webblogg.se
Linda

Kul att du är med i min tävling,hihi o tack för de bra tipsen...!

2008-03-12 @ 19:34:43
URL: http://hummingbird.blogg.se
Marie

Glad påsk i förväg önskar jag dig oxå =)

2008-03-12 @ 19:55:03
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se
johannasofia

ja, jag föredrar också den guldgrönafärgen men ja ska bara komma på vad den heter!

2008-03-12 @ 21:37:46
URL: http://johannasoufia.webblogg.se
Minna

Jo visst är det så med sepia, men det är nästan ännu mer så med svartvitt... ^^

2008-03-13 @ 07:23:17
URL: http://den-annorlunda.blogspot.com
leopardia

minna: jajo, fast jag kan tycka att svartvitt kan ge för skarpa kontraster ibland, som sepia inte gör...

2008-03-13 @ 10:51:54
louise

vilken fin bild helt underbar jag blev helt kär. jag tycker oxå om sepia:)

2008-03-13 @ 17:03:43
URL: http://sessanlouise.webblogg.se
leopardia

louise: Tackar! :) sätt dig i en gammal saab, knäpp ett kort och lägg ett sepiafilter över ;) det gamla tricket liksom...

2008-03-13 @ 17:18:47
louise

AAA det tricket:)
skulle lätt kunna framkalla för o ha som tavla. blev riktigt såld.

2008-03-14 @ 21:43:54
URL: http://sessanlouise.webblogg.se
leopardia

louise: men det ska väl gå att ordna... ska kolla vid tillfälle om jag har nån större version av den där bilden, den är ju ett par år och på den tiden tyckte jag ibland att det bara var roligt att spara ner förminskningar - av någon knepig anledning, men jag ska kika...

2008-03-14 @ 23:54:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0