problemet med pärmar

Testar just nu, för mig, nya rökelser som jag fick i julklapp. Gröna äpplen, är doften. Jag vet inte vart de är köpta riktigt, det kan vara i egypten, men det känns som att hon jag fick dem av reser hela tiden, så det är svårt att hålla koll. Jag tycker de luktar té iallafall...

Hmm, det är fullt i mina bokhyllor, så jag vet inte riktigt vart jag ska klämma in de senaste... Eller ja, jag har ju bokhyllor i förrådet oxå, som är dörr i dörr med min lägenhet... Men jag gör nog som så att jag flyttar ut tidningar och magasin dit och låter den bokhyllan fyllas med lite mer böcker...

Jag har en annan liten fundering. Vad skriver man på ryggen av pärmarna man sätter in papper i? Jag menar har man inbrott så kanske det är dumt om det står "bankpapper" eller "viktiga papper" eller "olika lösenord" eller "avtal"... Det vore snyggt om man kunde komma på några kodord man sen klarar av att själv hålla reda på... Hehe, men ja, just nu sitter det inget i mina pärmar, för det ligger i högar... Men ja, det ska sorteras in - snart.

Och jag lyckades ju beställa plastfickor med metallrygg på Quill, så jag ska även testa om det håller för att trycka in lite tyngre grejer i pärmarna. Så som tex teaterprogram och dylikt.

image560

Det är iallafall planen att någongång i framtiden fixa. Men nu blir det nog ett litet besök i soffan innan John Blund kommer och hälsar på...

Puss och kram

Andra bloggar om: ,



Kommentarer
Natta

tack för ditt svar, du är med och tävlar :)

2008-03-12 @ 23:36:07
URL: http://naaatha.blogg.se
Filifjonkan

Ja visst är Polly sååå gott!! Mmm... får nog sluta tänka på det nu annars kommer jag nog drömma om "Polly-landet" och bli besviken när jag vaknar imorgon och inser att det inte finns något sånt.

Härligt att få ordning på pärmarna... hoppas du kommer på något smidigt att skriva på dina. Själv har jag kört på det klassiska "Viktiga papper".

Sov så gott!

2008-03-12 @ 23:50:40
URL: http://www.metrobloggen.se/filifjonkan
panki

Man kan ju inte gå å va rädd för inbrott... Isf ska man ju ha ett kassaskåp. Jag har en pärm där det står Viktiga papper på. Klart lixom.

2008-03-13 @ 10:00:05
URL: http://pancake.webblogg.se/
Linda

Hehe ja tur var väl det,känner mig helt uttömd idag!
Hur går det för dig med tävlandet?Jag kämpar i tävlingar som vanligt;)

2008-03-13 @ 10:20:21
URL: http://hummingbird.blogg.se
leopardia

naaatha: kul, jag gillar 'gissningstävlingar' :)

fillifjonkan: mer polly åt folket!! haha, jag kanske kan skriva Oviktiga papper....

panki: men varför ska man underlätta för inbrottstjuvar att få fatt i lösenorden till ens bankkonton? Det tycker jag verkar onödigt, handlar ju inte om att GÅ RUNT och vara rädd för inbrott, var ju bara en tanke som dök upp...

Linda: haha, ja, jag deltar lite här och där, men jag orkar inte hänga med riktigt heller :)

2008-03-13 @ 10:33:18
Maria

hahahahahahhaha mm det kanske man skulle skriva,

haha nä ja vet inte vad det är för ngt?? måste väl va en sjal, men det ser ut som en volang som skulle kunna sitta på en gardin, sen när ja får tid ska jag gå in o leta på haléns sida o se om ajg hittar den...

haha tänk om den e värd typ 2000:- vill använda den då? ;)

2008-03-13 @ 11:13:02
URL: http://mariapettersson.blogg.se
panki

Jo men har man inbrott så lär man ju spärra bankkonton och dylikt hur som helst, man chansar ju inte direkt på att dom inte hittat viktiga papper lixom.

2008-03-13 @ 13:19:23
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: men det är inte så ofta man är hemma när man har inbrott ;) så att man har koll på att man har haft det...

2008-03-13 @ 13:44:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0