en vanlig lördag

Så var man hemma igen. Och solo. Och naturligvis i behov av att plugga. Meeen, det är ju en dag imorgon oxå... Men helt ärligt, ena essän som jag ska opponera på, jag är helt ställd. Om jag var lärare så skulle jag inte godkänna den. Men jag ska läsa den några gånger extra, för det kan ju vara jag som bara är trög. Annars håller jag på och läser en bok om en koreansk adoptivflicka, eller ja, när hon nu skrev den var hon ju kvinna. Lättläst bok, det är bra. Dock väntar jag lite på anledningen till att den blev utgiven, för den ger mig absolut ingenting. Det är några rader på varje sida, som egentligen inte är särskilt beskrivande, men, men. Jag har ju 100 sidor kvar iallafall, så något kan ju fortfarande ske.

image599Jag har äntligen tagit mig i kragen och ska se till att avgifta min kropp.
Med dessa kinesiska örtplåster; från bodystar. Jag har kört någon reningskur förut, för något år sedan, med tabletter och kapslar, jag har några kvar och först funderade jag på att köra en kombination, men så insåg jag att det egentligen är rätt lönlöst med tanke på chokladkartongen som ligger på mitt vardagsrumsbord...
Hur som, dessa plåster, som då är baserade på Bamboo vinäger, är meningen att man under natten ska fästa under fotsulorna, eller ja, man kanske säger på fotsulorna. Och så ska de då rensa kroppen från gifter. Jag har en kur som räcker i 5 dagar och det ska bli riktigt spännande att se om man märker någon skillnad. Vill inte ens tänka tanken på hur mycket gift som lagrats i min arma kropp, hehe. Hur som, så återkommer jag med resultat, men under tiden kan ni ju alltid surfa in hos bodystar och kolla upp själva vad det är jag pratar om...

Annars är planen att se This is England, antingen senare idag, eller imorn. Fast jag är noll sugen, men jag måste ju. Men först ska jag nog iallafall kanske slöa till framför ett avsnitt av Förhäxad.

Brorsan är i Spanien och härjar runt. Och jag sitter och håller tummarna för att han får bra väder och att det inte blir massa regn och kyligt. Han ska hälsa på sin spanska mamma och pappa och sina spanska polare. Ja, eller ja, mamman och pappan är ju värdfamiljen han bodde hos när han pluggade där nere. Jag har träffat dem jag oxå och de var skitroliga. Mina spanska kunskaper sträcker ju sig till två terminer på gymnasiet för 15 år sen, eller när det nu begav sig. Och ja, de pratade inget annat, men det är ju det där med att man lyckas förstå varandra över språkgränserna med hjälp av gester och så. Så min plan är att jag oxå ska nästla mig in i den familjen, så att jag oxå får en spansk mamma och pappa :)

Puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
Fiffi Fiffilito

But why! är du noll sugen på att se This Is England?! Den är ju såååå bra! Hemsk, men bra.

Det där plåstret låter otäckt likt det där plåstret som folk lurades att köpa för nåt år sen. Det fungerade exakt likadant och beskrivningen var likadan, skillnaden var bara att det skulle dra ut fett ur kroppen och man skulle gå ner i vikt.... Det var ju naturligtvis bara fejk.
Fast vad vet jag, gifter kanske faktiskt är möjligt att suga ut genom fotsulan :) Hoppas det funkar, let me know!
Puss!

2008-03-29 @ 16:56:49
leopardia

fidolito: jag vet inte, haha, jag började kolla på this is england och somnade. jag har lite svårt för dessa engelska filmer som utger sig för att vara så socialrealistiska och egentligen bara är klichéer... sen gillar jag ju inte nötter, haha... så jag vet inte, jag fastnade helt enkelt inte, vilket är konstigt egentligen, för nazipunks är ju så där läskiga att man blir fascinerad. Men den ingår i min utbildning, så det är bara att bita ihop =/
puss!

2008-03-29 @ 17:13:23
Linda

Har du fått Weledan förresten du vann i min tävling?

Kolla min blogg läs om Oriflame,fasiken kom igen börja sälj Oriflame,man kan börja med nära o kära o samtidigt tjäna en slant på det=)Vore kul om du joina mig=)Man kan avancera riktigt mycket om man vill det eller bara ha det som en hobby, om inte annat handla till sig själv=)
Gå in på oriflame.se o till höger så kajn du bläddra i våran katalog=)
Hojta till!
Kram

2008-03-29 @ 18:13:05
URL: http://hummingbird.blogg.se
Linda

Hm Weleda själva har skickat ut den,så du har säkert fått hem Birch Body Scrub då;)
Men du kanske är bra på att köpa istället=)
Kolla in katalogen o se om det är ngt du vill ha, så säger du till mig bara=)

2008-03-29 @ 18:21:44
URL: http://hummingbird.blogg.se
Linda

Jaaa gör det!!Hojta till mig om du ser ngt som du vill ha=)

2008-03-29 @ 18:44:53
URL: http://hummingbird.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0