en dag på kullersten

Kom just hem efter att ha stapplat runt lite på de Lundska kullerstenarna. En kasse böcker och ett Lilla My-tallriksunderlägg senare och jag berömmer mig själv för allt jag inte köpte. För många, helt ljuvliga saker såg jag.

Är bara tvungen:




Jag är med och tävlar om 4 biobiljetter sponsrat av gratisbio.se. Tävlingen arrangeras av www.emeliehildingsson.blogg.se. Jag tycker att du också ska vara med och tävla! Kom ihåg att du har ingenting att förlora.  Skynda dig nu och var med, du har bara fram till 31/3 (måndag) på dig.

Min mamma är ju inte så som alla mammor. Riktigt riktig så där. Jag vet inte varför vi snackade om gayklubbar, men vi fnulade lite på om de fanns någon annanstans i landet än Malmö, Göteborg och Stockholm. Mamma var och är helt övertygad om det, medan jag var lite så där tveksam till ifall det finns nattklubbar överhuvudtaget i mindre städer och att det dessutom skulle finnas ett gäng gayklubbar. Men så fick jag denna briljanta förklaringen;
- Gävle är ju en stor hamnstad :-O
Så då är det ju klart att det måste finnas gayklubb i Gävle, för alla sjömäns skull. Givetvis; att jag inte tänkte på det!!

Och nej, vi har inga fördomar mot gay people, det bara är som det verkar...

Pappa har bakat kladdkaka, han är så duktig. Vi är så glada, vi andra. Kladdkaka is the shit.

Jag tycker att sådana här händelser borde få mer uppmärksamhet. När de löser gamla våldtäktsfall med hjälp av dna. Att just belysa det faktum att alla våldtäktsmän inte går fria. Men att inte göra någon mediacirkus av det och ge folk de klassiska kvällstidningssmeknamnen. Men ni, våldtäktsmän, ni ska veta att det är just det enda ni är, simpla, vidriga varelser och nån gång kommer ni att åka dit, era puckade jävlar!!

Och varför kan inte bara OS i Peking bojkottas. Jag tycker inte om när folk dör. (oj, vilken intelligent kommentar jag lämnar kring detta då, men det är för stort för att ge sig in på just nu)

Puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , , , ,


Kommentarer
Resursbloggaren

Hej! Du har väl inte missat att Regeringen INTE backat i sjukförsäkringsfrågan! Stöd Resurs påskuppror mot utförsäkringen av sjuka innan det är för sent! Vi låter oss inte bli lurade hur som helst!

2008-03-25 @ 14:43:23
URL: http://resurs.blogg.se
Sandra

Hej!
Jag skulle uppskatta om du rösta på mitt sommarbidrag hos Suratanten! :)Mitt bidrag är nummer 9, Sandra!

http://suratanten.blogs.se/2008/03/25/fusk-3935568#comments

2008-03-25 @ 15:47:16
Annika

Ja, det var ju lite gayfunderingar där ja...Gävle? jamen, why not???
Umeå då?
Skellefteå? haha...
Kanske ngn vet?
Kul att du fick tag på lite böcker och Lilla My idag!!

2008-03-25 @ 20:21:03
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0