den gemensamma nämnaren är att äta

Snart är det fika här. När jag umgås med min familj så äter vi konstant. Allt kretsar kring mat och den vanligaste frågan är "vad ska vi äta till middag idag?". Den upprepar vi tills vi tillslut bestämt oss för något. Fika innebär inte en latte på nåt hak, utan bryggkaffe och wienerbröd eller vaniljmunkar och gärna en dammsugare till. Hemmabakta kakor och en skorpa. Sånna är vi.

Här om kvällen, när jag och pappsen var ute och vandrade och gick lite fel, så sa han på det där pappiga sättet;
- Tänk om inte jag hade varit med. Hur hade du klarat dig då??
Så jag var tvungen att upplysa honom om att jag faktiskt är 33 år och nog kan hantera att gå lite vilse i en främmande stad lika bra själv som i sällskap. Men bara jag tänker på det så skrattar jag. Ibland har föräldrar sådan övertro på en, som när de tror att man kan lösa allt som har med datorer att göra, och ibland har de en sådan undertro på en.

Och om man vill störa sig på nån annan bloggerska, så kan man ju tävla om en väska här. Hos Kandi's mode.
Själv hoppas jag mest på att sluta hosta.

Puss och kram


Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer
The City

Så låter det jämt hos oss också :)

2008-03-24 @ 20:32:14
URL: http://thecity.blogg.se
Minna

Kolla resultatet av tävlingen på min blogg nu! Inlägget heter "Vinnarna är..."

2008-03-24 @ 23:53:42
URL: http://den-annorlunda.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0