tha skola

Jag slutar aldrig fascineras över kommunikationsbristen som lever likt en egen karaktär på de flesta arbetsplatser. På högskolor och universitet tar den nog dock priset. OJ! Hade jag en vänsterhand oxå! Liksom.

- Hej, jag skulle bara lämna min uppsats, men eftersom ni ska kopiera den, så struntade jag i att häfta ihop den...
Och jag möts av en tom blick...
- mm, så.. vet du om det finns några som är färdigkopierade redan?
- vad? uppsatser? kopierade? har jag inte hört någonting om... vem ska ha den här då?
- ähum, ja, alltså, vi skulle lämna dem här på expeditionen för att ni skulle kopiera upp dem... den här är för XX-programmet...
- ska Ch ha den då??
- Ja, det blir nog bra...
- Ska se till att han får den då...

Ch, var gissningsvis på lunch, men det här lär ju inte vara första gången i världshistorien för den här bruden som det kommer in studenter på expeditionen och lämnar uppsatser som ska kopieras upp... Och om Ch, lämnar sin plats så kanske han kan hojta till henne om vad han har att göra, lite info så där... Nu är ju Ch känd som killen som inte la upp våra uppgifter på webben, eftersom han inte kollade mailen i skräppostmappen, men ändå... Det är slutspurten för oss elever, det vore kul om även de som jobbade hängde med på det...

Men det fanns medieuppsatser, så jag snodde en om blondinbella... Så att jag hade nåt att läsa på bussen...

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra resten av dagen... Men imorn fick jag en tid hos tandläkaren iallafall. Jag är glad! Ett återbud och det passade mig som handen i handsken.

Puss och kram

Andra bloggar om: , ,


Kommentarer
Hanna

En klassiker. När jag skrev uppsats hade examinatorer och handledare (samma personer men för olika uppsatser) helt olika syn på hur en retorikuppsats skulle vara uppbygd och vad den kunde innehålla. För på examinationsdagen blev uppsatser sågade som uppsatser - av examinatorn. Hallå, hur kunde den alls få läggas fram isf. Handleraren hade tyckt att uppsatsen var bra dessutom. Kommunikation?

2008-06-02 @ 18:22:12
URL: http://hannasplats.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0