show and tell: utsikt


Idag är fredagstemat utsikt och det är Victoria i Florida, som valt detta härliga tema.

En vy ja. En överblick (över större område) från högt belägen punkt.
Jag tänkte dock fuska och plocka ner utsikten från panoramat och istället ge en liten blick över vad man ser i min förort, under mina promenader.



Jag börjar med den, ähum, fina utsikten från min hiss. I min hiss. Nåja.
Och inte är det min hiss heller, det är husets hiss... Men jag har en tendens att lägga beslag på saker och ting; min rörmokare, min tandläkare, min ica-affär.... så kan det gå.



Här kunde man dock klättra lite och få sig lite vy. Oj, så vackert! E4an i all sin prakt.
(jo, jag var ironisk, men aja)



Och om man inte vill köra bil på motorvägen, så kan man ju slakta en bil. Jag tänkte med denna bild besanna fördomarna om förorten. This is what we do här ute...



Om man inte vill lägga sig i gräset under en björk, förstås...



Och det här är vad vi svenskar svär över och kallar för moské. Vi har ingen koll. Det spelar ingen roll att det står på, att det är en syriansk-ortodox kyrka. För vi är jäkligt trångsynta och tröga i det här landet. Jo, så är det. Det där med respekt är nog inte vår starka sida, vi har ju jantelagen, så du ska ju inte tro att du är nåt...



Eller så kan man ju trilla lite i en backe...

Nå, det här var en hälsning från dagens promenad i min älskade förort.

Puss och kram!!



Andra bloggar om: , , ,


Kommentarer
Petra H

Det var ju ett jättekul och annorlunda take på temat - roligt att se hur det ser ute i en svensk förort ;-) Gillar dina ironiska kommentarer också!! Björkbilden var häftig!

Ha en trevlig helg!!

2008-06-13 @ 18:01:45
URL: http://petchie.wordpress.com
Annika

Leopardia rules när det kommer till ironi och sarkasm!! Yes you do! Och det är det som gör din blogg så härligt skön!!! Love it!!

Skitbra inlägg med en helt annorlunda vinkling än ALLA våra andras!! Skitbra!!

2008-06-13 @ 18:14:59
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Annika

Förresten TACK vare dig så skickade jag IRONISKT nog in bilden på K till engla...Vi får se nu då ;-)

Tack för tipset!!!

2008-06-13 @ 18:15:45
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
StrandMamman

Utsikterna kan vara av olika slag! :) Sista bilden såg somrig och mysig ut.

2008-06-13 @ 19:00:59
Marianne

Hahahahahahaha! Underbart!



Jag gör likadant - det är MIN affär, MITT apotek, MIN taxistation! MITT, MITT, MITT. Hagalen helt enkelt.



Men vadå? Är det inte en moské? De har ju svart hår som går in där? Hahahaha!



Ha en jätteskön helg!

2008-06-13 @ 21:44:57
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com
Anonym

Nu är vinnaren av Geminiarmbandet korad.

Titta in så får du se vem det är.

glöm inte att gratta!

kram /L

2008-06-13 @ 22:14:54
panki

Åh villka fina bilder du tagit! Va duktig du e!

2008-06-13 @ 22:33:12
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

petra H: tackar :) men dina utsikter var verkligen häftiga!



annika: hehe! och va kul att du mailade iväg bilden, haha, jag var kanske lite tjatig, men, men! hoppas!



strandmamman: tanken var först att göra som du hade gjort, fota det jag såg från hemmet ungefär (fin stuga btw), men så åkte kameran med ut på promenaden och ja :)



marianne: vi ska äga hela världen!! mohahaha! ;)

det som annars är lite roligt med den där kyrkan är att den ringer helt konstiga tider. 9:11 kan den dra igång tex... tyvärr är den bakom galler, så jag har inte varit där och besökt den, dock... men folk är så roliga med sitt moskésnack och hela tiden känner jag mig tvungen att rätta dem på det torraste sätt jag kan komma på... hehe...



ha en fin helg allihop!

2008-06-13 @ 22:39:15
leopardia

panki: det går på tur om de råkar bli bra... fast den nedersta hade jag en kaffekopp och en kasse i händerna, så den är verkligen tur att den blev öht, hade ju inte blivit en suddig klump i mitten om jag kunnat pilla lite bättre... tack!

2008-06-13 @ 22:40:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0