show and tell: ljus

Fredagstemat för denna fredag är Ljus, och det är Victoria i Florida som är 'värdinna' denna gång.

Jag har sovit hela dagen, vilket kanske tyder på att det är lite ljus jag hade behövt. Personligen när jag hör ordet Ljus, så tänker jag automatiskt på levande ljus, stearinljus. För på svenska är det ju samma ord. Men några stearinljus blir det inte nu...

Jag gillar att leka med just ljus i det fotoprogram jag använder, det där som inte är photoshop utan något mycket simplare, men, men...



För så här såg den här bilden ut egentligen;



Inte en sol, så långt ögat kunde se... Och jag gillar starkt ljus. Jag gillar bilder som är överexponerade.



Jag faller för det vita ljuset och väljer den bilden, utan tvekan. Och det hade jag gjort, även om den andra bilden varit bra, haha... Men jag gillar dessa 'misslyckade' bilder rätt mycket, som när ljuset spelar en ett litet spratt.



Då gör det mig inte ett dugg att det blir suddigt eller nåt, för det är som att vissa bilder lever sitt egna liv...

Men, det här rör ju sig bara ljus på bilder. Men att befinna sig i solljuset är ju ändå så rätt härligt, eller hur?


Även om det är vinter och man är påbylsad :) Tack och hej från mig!

Fredagsbloggare:
Nilla,Simone,Anna,Desiree,
Annika, Anne,
Petra ,Anna-Saltis ,Millan ,AuroraBuddha,Anki,Lullun, Marianne,Victoria,Susanne,Lia,Cecilia,Leopardia
Anne-Marie, Marina, Marie
Strandmamman



Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
Annika

Ja, vilka fina bilder, Leopardia!! Den över sjön är ju helt underbar!!! Vilkem stämning.

OCH den "rörliga" bilden är ju jättefin också!!!

Skuggbilden är kul den också.

Ha en bra fredag!!

2008-06-06 @ 20:28:30
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Malin

Såna fina bilder. Särskilt den där neonljusiga.

2008-06-06 @ 23:49:24
URL: http://www.mollysgrove.se/
Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

hoppas du har och får en fenomenlat fin lördag min käraste leopradia! maassa kram!!!

2008-06-07 @ 12:25:34
URL: http://pyttis.blogg.se/
leopardia

annika: jag vet inte riktigt om de ska ses som fina egentligen, de bara är, haha.. men tack...



malin: jag kan ju inte riktigt ta cred för den där neonljusiga, det är ju inte direkt med flit det blidde så :)



anna: du med!! massa kram!

2008-06-07 @ 13:10:55
Anonym

Fint inlägg, annorlunda mot de övriga jag har läst. Kul! Jag gillar den där skuggbilden och håller med om att den överexponerade statyn blir mycket ... mer på något sätt.



Ha en skön helg!

2008-06-07 @ 16:54:58
Marianne

Konstigt, kommentaren ovan blev väldigt anonym trots att jag fyllde i namn och allt. Det var jag i alla fall!

Marianne i Kairo

2008-06-07 @ 16:56:39
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0