inte mycket att göra något åt

Jag var just och räddade lite grejer i soprummet. Naturligtvis kom det nån brud, hon lär ju ha undrat som sjutton, men det är inte mycket att göra nåt åt. Nu ligger det iallafall och surrar en maskin med barnkläder i mitt badrum. Egentligen hade jag inte tänkt att engagera mig, men så läste jag nånstans hur mycket vatten det går åt att tillverka ett par jeans, så jag tänkte att jaja, för miljöns skull så ska jag väl se till att de kommer vidare då...

Har kikat på de tentor de hade de senaste året, på den kursen jag börjar i höst. Så roligt att det stod klart och tydligt att fullständiga meningar är det som gäller och bla bla ett stort fel folk gör är att skriva tentan för likt en krönika... Det är ju så jag gillar att skriva. Hatar den akademiska elitismen med sin akademiska svenska.

Passade även på att beställa tre böcker från litteraturlistan. Visst, de kan ju mycket väl välja att ändra kurslittlistan, men jag valde böcker som jag tyckte verkade intressanta ändå och så en ur kairosserien. Det känns som att den är rätt stark trolighet att man inte slipper undan den...

Slötittar lite på filmen om Frida Kahlo. Annars har jag bara provat mig igenom lite kläder idag, men allt passade, så jag får fundera lite på om det är nåt jag inte kommer att sakna, som kan rensas bort ändå...

Såg även The Bucket List. Jack Nicholson gör mig alltid stum av beundran. Han är stor, det är han.

Puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,





Kommentarer
Panki

Du kanske ska hyra loppisbord och ha det som extraknäck. Man kan ju tjäna massor på det!

2008-06-22 @ 09:25:10
leopardia

panki: jag har inget direkt värdefullt att sälja...

2008-06-22 @ 10:34:08
Marianne

Kairo-serien? Nu blir jag väldans nyfiken! Är det något som skulle kunna vara intresse för mig?



Urdumt att kasta barnkläder! Dem kan du ju skänka till någon loppis eller andrahands-butik! Alltid kommer det någon behövande till nytta, om det är direkt eller indirekt. Och så spar det ju miljön. Bra att du tog hand om det, låt tjejen glo så mycket hon vill.

2008-06-22 @ 12:59:53
URL: http://nyaaventyr.blogspot.com
leopardia

marianne: du, jag har ingen aning varför de heter karios de där böckerna, för de har inget med kairo att göra, gissningsvis kanske förlaget heter nåt sånt.. men det är böcker med samlade artiklar, essäer och annat som folk har skrivit om tex konst eller feminism eller modernism eller ja, vad som... så jodå, de är väl intressanta även för dig, men inte av den anledningen du tänkte på :)

jag brukar annars skänka barnkläder till ett ställe som kör till ryssland, men nu har de slutat med transporter och samlar bara in pengar, så nu får jag hitta på nåt annat...

2008-06-22 @ 13:06:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0