vad man kan göra på ett sommarlov

Har legat ute i solen och försökt läsa om konst och det utvidgade fältet. Snark. Inte så att det är ointressant, men den akademiska svenskan är ju så tradig...

Lagade mat, tack och lov för sweet-chilisås. Man kan ha det till allt och det blir mumsmums. Stekte blomkål, broccolli, morötter, majs och ärtor och så sweetchili och det blev så gott så... Har dock lovat att diska, så det är väl dags att ta itu med den biten oxå... Vara en duktig dotter...

På torsdag blir det besök på en torgloppis och i helgen har jag bestämt att vi ska åka till Hällefors på bokloppisen. Får se om man hittar nåt... Jag har ju tänkt att ta det lite lugnt det här året och inte komma hem med flera kassar med böcker, haha... Men om nån letar efter nåt speciellt så kan ni ju hojta till, tror att inbundna böcker kostar en tjuga och de andra 5 eller 10...

Jag lyckades rädda ett string-skivställ här nyss oxå... Tror det är för singlar, vinylsinglar that is... Fint var det iallafall.

Tjugo sidor essä ska man väl för 17 kunna trycka in i skallen på en dag iallafall. Hehe, sommarlov och jag försöker plugga.

I slutet på juli bär det av till Lund iallafall... och innan dess ett nytt ballongflygarförsök...

Puss och kram

Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer
L80

Nämen - det är ju strössel man kan ha till allting!

2008-07-01 @ 16:25:51
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
leopardia

L80: haha, jajust ja, det höll jag på att glömma... men man kanske kan testa - sweetchili och strössel till glassen...

2008-07-01 @ 16:47:20
Anonym

Jag läser aldrig böcker, men jag borde väl så jag utvecklar mitt språk lite mer.

2008-07-01 @ 17:53:23
URL: http://www.metrobloggen.se/tillsalu
Fido

Har mailat dig en hel lång lista med böcker jag vill ha :)

Puss!

2008-07-01 @ 19:13:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0