god morgon, babes

Jag har tvingat mamma att läsa Linda Rosings självbiografi nu. Och så sitter vi i soffan och tycker synd om henne för att hon är så dum. Elakt kanske, men det går inte att hjälpa. Ibland är ju folks egenskaper oerhört fascinerande...

Ernst på tv:n igår. Mitt mål är att bli lika förnöjdsam som vad han är... Att bara finna sån glädje i ett gammalt bord. Att gå runt och mysa så där. Det känns så härligt lycklig, så sån ska jag bli. Jag ska bli en Ernst.

Nyheterna - du får tretusen kronor i månaden om du stannar hemma med ditt barn istället för att lämna det på dagis. Som pappa sa; sjukskrivna och arbetslösa jagas med blåslampa för att de ska ut och jobba och samtidigt betalar de folk för att stanna hemma... Denna regering är, ja det är nästan humor på den...

Och eftersom jag hört rykten om att jag skulle fått betalt för att säga upp mig - klart att man inte får cash för att säga upp sig om man inte råkar vara värstingchefen med värstingfallskärmen...

Nä, dags att börja dagen. Puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
Lovisa

Tänk vad livet skulle vara underbart om man var som Ernst :)

2008-07-01 @ 10:46:10
URL: http://francesbean.webblogg.se/
Jennie

hahah ja hon verkar ju inte direkt smart den där linda rosing ;) men men visar man i brösten i tv kan man väl komma vart man vill....

2008-07-01 @ 14:02:59
URL: http://jennief.blogg.se/
leopardia

lovisa: man skulle kunna säga att ernst is the shit ;)



jennie: hehe, mm, fast frågan är om man kan komma vart man vill, eller om det bara är till löpsedlarna på saftonbladet man kommer... ;)

2008-07-01 @ 15:48:14
frollen

Johoru, jag hörde siffran 3,5 mille, och den tror jag på.

2008-07-01 @ 18:22:19
URL: http://frollen.blogspot.com
leopardia

frollen: hehe, jupp, det är ju jag som är värstingchefen med värstingfallskärmen förstås..

2008-07-01 @ 18:24:27
panki

Men det e ju skillnad att gå hemma och dra än att va hemma och ta hand om sitt barn ju

2008-07-01 @ 22:19:34
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: ähum, ja, jag vet inte vad du har för syn på sjukskrivna, men jag anser inte att de går hemma och drar.

2008-07-01 @ 22:21:51
leopardia

panki (igen): och sen finns ju ironin i att de jagar de fattiga men betalar de rika, för du lär ju vara rik för att ha råd att vara hemma för 3lax i månaden... så enligt mig :) är den här regeringen rent vidrig i sitt resonerande och agerande...



förövrigt anser jag inte heller att man går hemma och drar för att man är arbetslös. utan vi har alla olika förutsättningar här i livet.

2008-07-01 @ 22:25:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0