sega chokladrutor - recept

Jajust ja, jag hade tänkt dela med mig av receptet på de kladdiga chokladrutorna, som bakades här om dagen...



100 g smör eller margarin
2 ägg
3 dl strösocker
1 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 ½ tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

Smörj och bröa en ugnsform med måtten 20x25 cm, alt använd bakplåtspapper, men tänk på att det bör gå upp på kanterna, eftersom kakan klättrar...
Smält smör på svag värme. Vispa ägg och socker pösigt och rör ner det smälta smöret. Blanda mjölet med kakao, vaniljsocker och bakpulver. Rör försiktigt ner blandningen i äggsmeten. Häll smeten i formen och grädda 35 min i 150 grader.

(recept hämtat från kladdkakor av Maria Öhrn)



Andra bloggar om: ,



Kommentarer
maria

KOLLA TÄVLINGEN I MIN BLOGG! :D

2008-07-08 @ 18:55:00
URL: http://miaplace.blogg.se/
Sus

Du har vunnit tredje priset!



Jag behöver en adress dit jag kan skicka ditt pris.

Du kan gäran skriva till min hotmail eller till bloggen (publicerar givetvis inga adrtesser!)

Grattis!

2008-07-09 @ 15:28:26
URL: http://bloggagratis.vykort.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0