kanske en muffinsdag idag

Sån här är min pappa; vi har tappat bort skruvarna till vitrinskåpet som är nermonterat. Så jag påpekar att han borde leta lite...
- jag har ju letat
- vart då?
- ja, överallt där de kan tänkas ligga och tittat lite på andra ställen. Det är ju en stor påse den borde ju synas. Och jag har tittat om den sitter fasttejpad på nån av skåpdelarna.
För så letar han, ligger det inte där det borde vara, då får någon annan leta... För då vet han inte vart han ska leta... Om jag inte hittar mina nycklar så letar jag ju i hela lägenheten, inte bara på bordet vid dörren där de borde ligga, men det är ju bara jag, hehe ;)




Det här är ju en av sakerna jag bara inte kunde låta bli att köpa inne på bokia. En sån där liten resväska ni vet, som man egentligen har till förvaring. Åh, vad jag behöver en större lägenhet. Ett slott kanske!

Idag blir det nog att rensa i den andra bokhyllan där uppe, baka muffins och så skulle jag ju behöva beställa kurslitteratur kanske... gå till biblioteket... Hmm...

Puss och kram


Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer
Maria

värmer man grönsakerna då? (typ färska grönsaker?)

Hur gör man en bönröra, vad har man mer än bönor? vill lära mig att göra mer olika röror men vet inte vad jag ska blanda i :P



kram

2008-07-14 @ 12:24:33
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Maria

ooo tack så hesmkt mkt för tipsen!! ;)) creme fraiche o sånt kan man säkert använda t mkt också ;) o blanda i allt möjligt där, men helst vill ja göra allt själv, men man e ju ingen hejjare direkt..

2008-07-14 @ 12:48:00
URL: http://mariapettersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0