Skjortan har alltid varit ful

okej, jag vet inte, är jag onormal? jag åkte iväg på klädbytardag och lyckades komma hem med mer än jag lämnade in. Mer än vad jag rensat ut. Jag vet inte riktigt vad som hände?! Näää, jag snodde inget heller, men D hittade inget, så jag bytte med hennes kläder, som hon lämnat, så... Hur som. Jag gjorde ett jättekul fynd, skulle man kunna säga. En rosa tröja från Gudrun Sjödén. Hon är gammal klasskompis med min mamma, så därför var det lite roligt. Sen, haha, man fick, om man ville, skriva plaggets historia på en lapp;
har tillhört:......
har aldrig:.....
har alltid:....
plaggets bästa minne:......
Och jag plockade på mig en brunmönstrad skjorta från Kurt Kellerman (mamma gillar ju brunt, tänkte jag). En skjorta som Magnus har ägt och med hans ord har skjortan alltid: "varit ful".
Nåväl, hem kom jag med ett linne det stod WE/JL på. Gjort i portugal. Misstänker staaaarkt att det är en piratkopia, eller vad det nu kallas. Men det såg oanvänt och skönt ut.
Gudrun Sjödén-tröjan, ceriserosa .
En top från bikbok, tror jag, med guldtryck i form av skor.
En jeansklänning från annie. För stor dock, men då kan man ju antingen ha den som målarrock, skärp i midjan eller åka in imorn och lämna tillbaks den.
En kitchig top från italien med massa bling bling-stenar och så på.
En grå kjol från polarn o pyret. (till mamma)
En brun kjol från naked eyes. (till mamma)
En turkos top med tryck på, från lindex.
En klänning, sydd av Eva Byström(?). Dock är den för liten, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med den.
En svart/vit-randig stickad tröja med polokrage. Gissar lammull. Underbar iallafall. Den blev jag riktigt kär i när jag provade den här hemma.

Så, om det är nåt av dina plagg; tack tack.

Såg att några av mina gick på en gång oxå. Riktigt roligt.

Jag är helt färdig; ska nog bara dyka ner i soffan med en kopp varm choklad och glo lite på House.

Puss och kram

Andra bloggar om: ,


Kommentarer
Alexandra

jag o mina kompisar ska ha klädbytardag oxå en dag :) fan va roligt med den lappen. Alla kläder borde ha det.

2008-02-16 @ 11:06:45
URL: http://triquetra.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0