Det är någon som pustar och frustar utanför min dörr


Om någon undrar vad jag gör kl13 när jag är ledig en torsdag så är det att sitta med grus i ögonen och en kopp kaffe. Jag fattar inte att jag är så sjukt trött jämt. Jag trodde det skulle gå över när jag började plugga och blev lite stimulerad, men nejdå. Det gör ont i bröstet av trötthet och jag orkar knappt andas, eller det gör jag ju, men det känns så. Men snart är det dags att klä på sig förnekelsedräkten och kanske gå ut på en promenad. Solen skiner ju! Fast å andra sidan hör jag hur det skramlar i fönstren av vinden som viner. Hehe, om nu fönster kan skramla.

Spännande tentafrågor den här gången. Helt klara och tydliga och inga konstigheter eller massa abstrakt skit man inte förstår. MEN detta ställde då till ett annat problem; "På vilket sätt innebär Baumgartens idé om estetik ett brott med traditionen?". Jag kan svara på det med två meningar.. Eller ja, kanske tre då. Så hur ska man få ihop flera sidor av diskussion?! Så nu sitter jag här igen och det jag trodde jag eventuellt skulle få gjort idag har blivit till nåt som skjuts upp.

RightNow har någon tävling om någon bloggmiddag, och även om jag är bra sugen på en goodiebag värd tiotusen så är jag inte så intresserad av att hänga på sture och mingla med folk jag rimligtvis inte har nåt gemensamt med, annat än att vi kanske möjligtvis ibland är snälla allihop. Men bara ibland. Nåväl, jag tycker att Anna/Pyttis ska få vinna detta pris, för när det handlar om mode så skapar ju hon ett alldeles eget mode med sin design.

Men nu kanske jag ska ta och sleva ihop mig en frukostmacka.

Fast jag såg förstås den här lilla skrivelsen. Om att barn på nåt dagis inte får ha randiga eller prickiga kläder då det framkallar migrän hos en i personalen. Jobbigt läge. Undra hur det fungerar. Kan man se på tv då? till exempel. Kan man åka buss, eller får man migrän av mönstrade bussäten? Jobbigt att vara prickig leopard!

nåja. puss och kram


Andra bloggar om: , , ,



Kommentarer
anna

snutteluttan.

me likey you very mucho!
kram!

2008-02-14 @ 21:35:05
URL: http://pyttis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0