Påsar med presenter

Nu är det ju som så... att.... jag kunde ju iiiiinte hålla mig. Jo, jag pratar om Julklappspåse Large. Min påse kom från Västmanländskan i Skåne.




Ett litet kul sammanträffande är ju att jag själv är uppvuxen i Västmanland... och ett lite mer långsökt sammanträffande kanske, är att brorsan ju bor i Lund nu för tiden....

Jag är helt full av beundran över hur mycket västmanländskan lyckas få ner i påsen.



Det är en påse med chokladpraliner. Jajo, hälften har jag redan ätit upp, innan jag besinnade mig och fattade kameran :)
Det är té från Lund, det är en hemmapyntad, jättefin tändsticksask, en härlig tvål i superfin burk, anteckningsblock, hehe, pepparkaksform för tillverkning av en elak tomte, för det är så man blir snäll - man äter upp dem, polkagrisstänger och så böckerna;
Blocket - Karin Wahlberg (Jag kan inte ens räkna alla gånger jag har hållt i den här boken pga att jag tycker att titeln är så lockande, men jag har alltid lagt tillbaks den - nu bor den hos mig :))
Kårnulf was here - Josefin Adolfsson (Och det är SÅÅÅ märkligt att jag inte redan har den här. Jag kommer ihåg när den kom, jag har alltid velat ha den, men av nån anledning har den inte flyttat hem till mig. Förrän nu. :))
För herr Bachmanns broschyr - Carl-Johan Vallgren (hihi, den här önskade jag mig i julklapp i år ;))

TACK! Västmanländskan :)

Jag blir ju faktiskt inte bara galet bortskämd av skånebor, jag blir även sjukt bortskämd av Dess.
Förra veckan fick jag helt plötsligt och mycket överraskande en påse med julklappar. Kunde jag hålla mig? Nä-ä.



Skoja inte att jag blir glad när jag hittar saffransskorpor i ett paket! Och inte nog med det, det var småkakor, kardemummakakor. Mums. Och sen en tygväska helt i mitt namn, så att säga ... Jag är SÅ BORTSKÄMD!!

Puss och kram



ps. det är jullov. ds.


Kommentarer
Maria Byström (Tinnitussan)

Hurra vad kul!

2008-12-18 @ 23:17:30
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Västmanländskan

Kul att du gillade paketet. Både Blocket och Kårnulf utspelas i Lund.



Var i Västmanland är du uppvuxen? Själv kommer jag från metropolen Surahammar.

2008-12-19 @ 08:58:29
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com
Charlotte

Kanske jag också kan få skämma bort dig lite med skånska vinster?

Välkommen att tävla hos mig - välj om du vill vinna tur i spel&kärlek eller skumpa&ost. Ha en trevlig fjärdeadventshelg!

2008-12-19 @ 16:21:21
URL: http://www.charlotte.nu
Petra H

Åh, mums med te från Tehuset Java - en klassiker! Blev det Lundablandning?? Och Blocket - tja, jag retade mig mest över felstavningar och dåligt korrekturläst text men roligt att läsa om Blocket (det är alltså namnet på lasarettsbyggnaden i Lund)där min mamma jobbat och "mitt" Lund.

Fina klappar, och hoppas att du har några kvar att öppna på julafton ;-)

GOD JUL och trevlig helg!

2008-12-19 @ 21:24:09
URL: http://petchie.wordpress.com
leopardia

tinnitussan: ja a, kul var rätta ordet :)



västmanländskan: mellan kopparberg och örebro, så det är rätt nära närke, trots allt... men ändock :)

klart att jag gillade paketet! jag blev verkligen superglad!



charlotte: du får naturligtvis gärna skämma bort mig du med :)



petra h: jajamensan :) lundablandning är vad det är!

God jul på dig med! :)

2008-12-19 @ 22:39:47
Västmanländskan

Ah, i de krokarna. Jag är född i Lindesberg och har brorsan i Nora (ja, eller Gyttorp). Ha en god jul i Bergslagsskogarna!

2008-12-21 @ 22:59:33
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0