show and tell: nyårslöften

Jupp, igår fick storebroren kliva i skorna som bloggare... och det klarade han ju med bravur. Får väl se om han skaffar sig en egen blogg. Annars kan jag ju kanske utnyttja honom som bloggvikarie vid lata dagar...

Flitigheten idag räckte till en liten promenad med mamman och till en något längre med storcoco. Den blev runt 8900 steg. Vi kämpade på som 17 för att komma upp i tiotusen, men det ville sig inte riktigt... Nå, tillsammans så har jag ju iallafall nåt det målet...

Jag försökte ju hjälpa till vid matlagningen. Vet inte riktigt om
jag hjälpte eller stjälpte, men jag använde iallafall
muffinsplåten till att göra fyllda tomater.

Man tager vad man haver, så jag fyllde med majs, paprika,
morötter, purjolök, ärtor och champinjoner.
Sen gjorde jag någon tsatsikiliknande röra av
creme fraichen...

Annars fick jag ju Leilas senaste bok - Piece of cake, i julklapp, så nån dag blir det väl riktiga muffins och
kaaaakoooor!

Jag missade ju det här med fredagstema och show and tell, men i fredags så var iallafall temat Nyårslöften. Jag har nog aldrig riktigt seriöst avgett ett nyårslöfte. Jag och Fido har vid nåt tillfälle lovat sånt som vi garanterat skulle kunna hålla, bara för att... Som till exempel att inte bita varandra i stortån, eller nåt liknande... Naturligtvis tänker jag varje år att jag ska bli en bättre människa på alla de sätt, men ja... det brukar ju gå som det går med det.. hrm...


Fredagsbloggare:
Nilla, Simone, Desiree, Annika, Anne, Petra , Millan, Anki, Marianne , Victoria, Cecilia, Leopardia, Strandmamman
Jemaya
MiaD
Lena
Erica


Puss och kram!




Kommentarer
Maria Byström

å, de där tomaterna ser underbart goda ut!

2008-12-28 @ 22:41:40
URL: http://tinnitussans.blogspot.com
Barbamorsan

Ååå så kul att jaga steg, längtar till att kunna komma loss. Ska bli kul att läsa om kakbak och vad du tycker om de recepten. Kram o god fortsättning!

2008-12-28 @ 23:17:00
URL: http://www.barbamorsan.se
Annika

Jag vet, det är inte lätt att komma upp i 10.000 steg. Länge sen jag kom upp i dom summorna. Har bara latat mig hela julhelgen...PUST!!

Skönt dock!

Tomterna ser jättegoda ut.

Gott Nytt år!!

2008-12-30 @ 14:26:48
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Anonym

Maria: de blidde helt okej faktiskt :)



barbamorsan: haha, det är bra att det finns folk som längtar efter att jaga steg iallafall ;)



annika: Man ska ju ha tålamod oxå... Gott nytt år :)

2008-12-30 @ 23:49:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0