böcker, böcker, böcker och en fin tröja

Så tänkte jag att jag skulle presentera mina fynd från bokloppisen...



En krona stycket och de är köpta faktiskt bara för den fina framsidan, fick tre lösa omslag på köpet, eftersom jag hade funderingar kring att rama in... Ja, inte Clintan då, den följde med bara för att...



En fotobok och en bok om den svenska surrealismen... 20 pix stycket.



ett exempel på vad fotoboken innehöll... den heter ju Killing me softly, så att säga...



Och självklart Strindberg. Nu är min serie nog komplett. Tror att det bara finns 14st böcker i den iallafall...
Betalade 50kr för dessa 3, eftersom jag spräckte serien genom att bara ta dem jag ville ha, annars hade jag fått alla plus några till för 120, men man ska ju orka bära oxå...



15 kr för alla dessa. Per Hagmans har jag nog och kanske Hörstadius oxå, men det kanske finns nån som inte har dem. Jag har iallfall haft Hörstadius, men gav bort den, men risken finns att jag köpt den igen någon annan gång. Det är lite av ett nöje att läsa hur de drack slattar, dvs det andra lämnat i sina dryckesglas, på Stockholms krogar...



Den här fick följa med hem för en tia. Såg recensionen av den på nyhetsmorgon förut och ville ha den då och nu är den min.



Dessa är Fidos för 35 spänn, om hon vill ha dem... Fällan tror jag iofs redan att hon har, men jaja...



Och dessa är köpta för 6kr för att vid tillfälle ges till brorsan, på kul...



En femma gissar jag, den verkade lite bra och jag har för mig att det är samma författare som skrivit Underbara kvinnor vid vatten..



Mams och paps grannar ville ha någon om De fyra, av Enid Blyton, men så såg jag den här och tänkte att det kanske var den, så jag tog den för en femma, annars kanske den går att sälja på tradera eller nåt. Och tjugo spänn för Marlene Dietrichs ABC, kändes som ett måste både till min filmstjärnesamling och ordlistesamling...



Fjärlien i glaskupan, fanska Elles chefredaktörs bok. Läste om den för längesen och ville ha den och nu blev den min för en tia. Han drabbades av hjärnblödning och blev nästan helt lam. Han har skrivit den här boken geom att blinka bokstav för bokstav... Och så såg jag ju en bok med en passande titel. Och normalt skulle jag ju inte betala tjugo spänn för en pocket, men som sagt, hon sa att jag hade fin väska och att den var bra. Hon, var en kvinna över femtio i helt vanlig svenssonstil som sa att hon älskade Nightmare before christmas, som pryder min väska, så jag var ju tvungen att kontra med att handla hennes böcker...



För fyra kronor fick jag dessa. Albert Engström följde med, nog för att jag har en samling kåseriböcker, men ändå mest för att jag läste ett citat av Hjalmar Söderberg om hur det inte fanns någon författare som gjort så mycket för konservatismen i Sverige som vad Albert gjort... Och den andra är ju en underbar kalender ju...



Och naturligtvis föll jag för denna bok, både för framsidan och för att det var operettprimadonnan Margit, som var med... Tror att hennes syster var gift med Nils Poppe, om ni vill höra lite gammalt skvaller så här...

-
Ja, ni får ha lite överseende med kvaliteten på bilderna ovan, det var natt när jag fotade och ljuset och tålamodet var bristfälligt...

-

Och imorse föll det ner ett tjockt kuvert på hallmattan. Oj, vilken överraskning liksom...



En helt originell Avannatröja!! Pimpad p3startröja, oxå, faktiskt... Jag hade helt glömt bort den tävlingen och så gick jag och vann. Och om någon vill veta hur så kan ni ju leta lite på P3stars hemsida, mjo... Ah, bra dag.

Puss och kram




Andra bloggar om: , , , , ,



Kommentarer
E

Hur fick du hem alla böcker? Har du en åsna i lägenheten som du tar med dig då du loppisfyndar? Jag tycker det är svårt att hitta nått bra då man gräver i boköådor. Men jag tröttnar nog för fort...

2008-08-18 @ 18:47:57
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vad glad jag är att just du vann!!

åh! hehe ja du den där kommer ju bli värd miljoners sen när jag är känd - det finns ju bara en enda ;)



massa kram och härliga bokfynd!

2008-08-18 @ 18:48:55
URL: http://pyttis.blogg.se/
Anonym

Åh vad du är bäst! :D

Ja, Fällan var väl med bland böckerna från dig va? Dom är fortfarande kvar hos mamma, eftersom jag lånade så många böcker av henne så jag inte lyckades släpa med några fler... Men dom kommer hit i slutet av Sept och då följer böckerna förhoppningsvis med.

Blodspår har jag också, men jag kan nog gärna ta den där ändå, för den jag har är så sliten. Köpt på second hand i Thailand, läst av många skulle jag tro.



Säg gärna vad du tycker om Diva. Började med den förut, men pallade inte läsa klart. Nu ligger den på vinden...



Ses ju imorgon! Jippiiii!!! :D

Puss!

2008-08-18 @ 21:40:10
Fido

Ja, jag antar att du förstod att det var jag som skrev inlägget ovan... :)



Förresten, om du kommer på att du har den där Hörstadius så kan jag tänka mig att köpa den också. Vill ju också läsa om när dom dricker slattar på Sthlms krogar :)



Är lite ledsen att jag inte kunde följa med på bokbordet. Å andra sidan har jag inte riktigt tålamodet att gå och rota sådär länge, tyvärr...

2008-08-18 @ 21:43:50
leopardia

fido: aaah, jag hade din lista med, men den där conelly eller vad han nu heter (eftersom jag är för lat för att scrolla upp)stod ju inte med där, så jag chansade lite, eftersom alla fanns på samma ställe... och det var nu när jag tog bilderna som jag insåg att jag kände igen framsidan på fällan, men din syrra kanske vill ha den, annars var ju den du fick då inbunden... jaja, böcker blir det...



det regnade så det var lite jobbigt att försöka glutta genom plasten som folk lagt över och pocketbordet där de kostade tjugopix sket jag i helt och hållet...



aha, förvirrande, de hamnade ju där för att A sa att han skulle upp och flytta åt din syrra så du skulle få dem då... annars hade jag ju kunnat ta hit dem nu... nåväl...



och haha, ja, jag kan väl säga om nåt år vad jag tyckte om diva, när jag väl läst den...



och ifall nån undrar så skrev jag priserna på böckerna för att jag själv skulle kunna räkna ut nån gång hur mycket jag betalade för att ha 'roligt' i 4 timmar...



E: åsnan består av två tygkassar och nån plastpåse... tålamod är mitt mellannamn, är jag letar böcker...



Anna: ja a, jag är skitglad över min fiiiina tröja, och även om den blir värld miljoner så blir den aldrig till salu ;)



2008-08-18 @ 21:57:19
leopardia

och eftersom jag tror att min blogg är en chatt, så fido - jag har den där otrogen på öppen gata, så den kan du få låna eller vänta tills jag har läst den och få den, men ja... och rosario är död, kan du ju få låna av mig oxå... och imorn ska jag försöka komma ihåg egogirl.

2008-08-18 @ 21:58:50
Fido

Haha, ja det är nån sorts kombination kanske. Jag brukar ju iaf gå in här och kolla om du svarat på mina kommentarer :)



Jo, det var meningen att A skulle tagit med dom, men glömde ju såklart...



Lånar gärna dom där böckerna av dig, inga jag känner att jag måste ha själv så.



Ses ikväll! :D

2008-08-19 @ 13:52:09
leopardia

fido: jepp, det gör vi :) vet bara inte hur jag ska få med mig allt, måste ju till systemet oxå, haha...

2008-08-19 @ 13:56:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0