en riktig galgskräll

Jag har inte tänkt att nämna Emmas så kallade 'silverskräll' mer än att jag råkade se den. På tv - inte live i Peking. Eller Beijing, som man nu mer - av någon anledning jag missat - säger. Och om nån nu tror att jag inte har koll på själva grundanledningen så kan jag lugna er, det jag tänker på är mer att vi säger inte att Melodifestivalen gick av stapeln i Helsinki eller Beograd utan vi säger envist Helsingfors och Belgrad. Ja, beroende på vart den nu gick av stapeln då... Men nu och någon vecka tillbaks så säger vi alltså Beijing och inte Peking.
Nåväl, det var duktigt av Emma, men ännu duktigare av kollikock, eller Nicole Cook. Inte av någon som helst brist på respekt alls, utan bara för att jag först tyckte att de sa Kollikock och föll in i något slags nostalgimys medan Emma kämpade sig framåt den sista milen i hällande regn.

Men nu lämnar jag Emma och går in på lite auktionsinköp istället -



Bortse från ljusblänket som bildar som en vit rand in under damens haka. Dock lyckades jag inte ropa in den här, utan gav med mig. Men jag gick till inroparna och köpte den i efterhand för en tjuga. Fanns dock två till av samme konstnär, men jag vågade inte riktigt föreslå att få köpa alla tre... Ville inte påpeka att de kanske hörde ihop så att jag inte skulle få min kära tavla och tänkte att de hade väl en anledning till sitt inrop.

Och sen -



Och tre av de fem-sex galgarna min mamma skällt över. Jag gav 35 spänn för en kartong som dessa galgar låg i och hon tyckte att jag var galen. Galgar kan man ju köpa på Ikea. Och det kan man ju, men jag ville ha den nedersta just. Så så var det med det.

Ikväll är det repris på måndagens avsnitt av Durham County. Missade det då. En sådan ljuvligt sjuk serie. Eller serien är väl inte så galen, men personligheterna och händelserna. Som om David Lynch och Lars Norén gjort tv ihop. Hur som är det bra, än så länge iallafall. Ska bara hålla mig vaken oxå. Men ja, planen är att skaffa som passar i färg till min hall då, så nån gång... Eller så får jag virka egna överdrag och trä över mina galgar...

Puss och kram





Andra bloggar om: , , , , , ,



Kommentarer
Bjorn

Fajaf, Magnus Brahn blogg numera (tidigare undergroundsite med prostitution, knark, underground, nyliberalism mm)



Jag har anmält till polis tidigare (minst 2 prostituerade kvinnor med bloggar: Esmeralda och Veronika) också anmält för uppvigling och fö försökt få programmet Efterlyst/insider intresserat (behöva kontakta medierna för sätta dit brottslingar)



Stockholmspolisen känner till detta (hahha)

Korruption

Buggat och tex FRA känt till och har bevis



Poliskår som begår brott och själva är korrupta (enda förklaringen).

Stockholm (nyliberal anda sas) och nu med outsourcing= väck med den typen som med stor frekvens är sammankopplat med detta (peer review = andra , sossepoliser sas som kanske inte är så kompetenta, kan ange dessa som ibland är mer teknikkunniga)

Inte ett pensionspoäng

Demokratisk mm skandal att dessa fått husera i en stad

Egentligen bara skickas till Svalbard= där man får klara sig själv om man kan försörja sig (så vill ju dom göra med andra så dom kan själva drabbas av samma öde)

Övrigt

Hacking (LO site, SSU inför valet och känt SSU hat)

Knark







2008-08-11 @ 05:00:25
URL: http://fajafbrottssyndikatet.blogspot.com/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hey darling..

haha ja du har så rätt..man måste kanske skriva upp på t ex kylen att man ska kolla i kalendern..för kylen glömmer jag aldrig inte en enda dag, haha

2008-08-11 @ 10:58:33
URL: http://pyttis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0