där hade de ingen bivax iallafall

Idag har jag köpt en ny kyl och frys. Så kan det gå liksom. Sen blev jag blåst. Jag och mams köpte Expressen. Suck. Jag trodde att jag skulle få veta nåt nytt och nåt otroligt sensationellt som skulle göra det möjligt att gå i klackar dygnet runt. Men icke. "Ha fotriktiga skor på dig" var deras råd. Jahupp.

Hann även med att fixa till egenhändigt gjort örtsalt. Eller ja, jag hackade färska kryddor och mortlade med havssalt - om det nu gills som att göra eget. Gott luktar det iallafall.

Försökte köpa bivax för att göra egen ringblomskräm. Men tydligen vet jag inte vart man kan köpa bivax. Eller jo, numer vet jag att man kan köpa på Panduro, men det var ju skitdyrt om man jämför med vad jag såg att en biodlare tog för det.  Och nu hade jag ingen Pandurobutik runt hörnet ändå så...

Ingen framgång vad det gäller ikonerna heller. Trots att jag får läsa om ikoner som, med egen kraft, förflyttar sig mellan Ryssland och Rom... Jojo. Men snart så, snart kan jag börja gnälla över en annan bok. För på lördag försvinner familjen härifrån och då tar de ikonhistorien med sig.

Ikväll är det Antikdeckarna. Tjoho.

Skulle behöva följa med in till stan imorn. Skulle behöva köpa ny syrenparfym på yves. Men det lär ju vara trångt med folk inne i stan, är ju kulturfestival och hej och hå...

Puss och kram



Kommentarer
Barbamorsan

Aha, kul tips med örtsaltet...ska det torkas på nogot sätt?? Eller är det en liten sats som man bara har innom den närmaste framtiden?

2008-08-14 @ 22:40:40
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/
Barbamorsan

Aha, kul tips med örtsaltet...ska det torkas på nogot sätt?? Eller är det en liten sats som man bara har innom den närmaste framtiden?

2008-08-14 @ 22:41:35
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/
leopardia

barbamorsan: nix, inte torkas nåt. och det kan nog hålla sig i ett år eller så, för saltet liksom konserverar örterna. eller ska göra iallafall. men det ska stå mörkt hela tiden.

2008-08-14 @ 22:46:28
Charlotte

Missa inte att vara med och Festivalkryssa på charlotte.nu - en ny fråga och vinstchans på hemliga priser varje dag. Trevlig helg!

2008-08-15 @ 11:19:31
URL: http://www.charlotte.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0