ett blä och bristande logik

Egentligen har jag ingen lust att skriva något, för jag känner mig fortfarande besviken. Och rätt mycket självhat. Jag är ju så jäkla odräglig. Jag vet det. Blä. Jag bara är jobbig. Käften går i ett på mig.
Och när folk vräker ur sig 'Du snokade bland Xs sms' utan att betänka vem källan till detta påstående är. Och jag kan inte hjälpa det att återigen ska mina vänner tro det värsta om mig istället för tvärtom. Utan att blinka tror de att jag är en lögnare, bara för att nån annan säger så. Utan att blinka tror de att jag gör saker och andra är helt oskyldiga. Jag vet inte vad jag har gjort för att förtjäna det, för det är inte jag som ljugit för mina vänner så att säga, snarare tvärt om. Men visst, jag har väl varit en pain in the ass-kompis. Visst, det vet jag. Men är det inte 6-8 år sen. Jaja...
Naturligtvis, imorn kommer jag inte att bry mig det allra minsta om det här. Life goes on och jag orkar aldrig älta saker längre. Men just nu är det väl fortfarande nån slags bakfylleångest eller nåt.

Annars är jag 1250spänn fattigare idag efter mitt besök till tandläkaren. De höjer priserna men inför tandvårdsbidrag. Den här regeringen, nån gång vill jag ha en förklaring på hur de egentligen resonerar. Jag vill se pusselbitar till logiken i hela den politik de för.

Nä, nu är det dags att jobba lite... Puss och kram



Kommentarer
E

Förr eller senare kommer det fram vem som ljugit och vem som talat sanning. Jag hejjar på dig i alla fall:) kram

2008-08-21 @ 21:09:11
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com
leopardia

E: jajo, men det är väl inte det, det är väl det att jag hela tiden måste 'rätta' uppfattningen de verkar ha om mig. att jag måste säga 'nä så här var det' istället för att när nån säger nåt dåligt om mig utgå från att den personen snackar skit. typ. aja.. det är väl ingenting att älta. så kan det gå helt enkelt :)

2008-08-21 @ 21:19:10
IG

Men hallå där! Det måste ha varit en jäkla bakfylleångest eftersom du vrider å vänder på saker och tror att det är personligt. Personen i fråga som tycker att man absolut inte läser andras dagböcker och sms tycker så om ALLA, inte bara om dig. Och för att kanske göra livet lättare för dig kan jag säga att jag inte är ett dugg bättre...jag skulle lätt, lätt, lätt läsa sms om jag ens misstänkte att han tänkte på nån annan, haha! (Har btw gjort det en/två gånger och fick reda på nåt jag egentligen inte ville så jag försöker att inte göra det igen...men fan man är ju nyfiken och besatt ibland!)PUSS KONST!!

2008-08-22 @ 10:20:16
leopardia

ig: det var väl bara det att jag inte hade snokat bland några sms, utan bara gjort det den personen själv gjort, så man behöver ju inte flyga på mig för saker nån annan säger att jag gjort.. och det var som inte första gången och inte det enda heller som jag 'skulle ha gjort' som nån annan sa... jag blir bara så otroligt ledsen eftersom det sker så ofta att folk tror saker om mig för att andra säger det, när de nu faktiskt borde tro bra saker om mig om de nu är mina vänner... men ja, idag spelar det ju ingen roll :) idag är jag glad... och jag säger fortfarande att jag tycker att privatliv är förbrukat när man är otrogen, så så var det med det ;)

2008-08-22 @ 11:36:24
panki

Oj lilla loppan vad har hänt? Har du varit ute och haft en skiva?

2008-08-23 @ 11:03:03
URL: http://pancake.webblogg.se/
leopardia

panki: nä, ingen skiva, jag vet inte, jag fick bara ångest helt enkelt =/ välkommen hem :)

2008-08-23 @ 12:52:43
Konst

Det är ju du som är -ig. Jag är ju konst! Haha, hade väl åxå lite hjärnsläpp! :)

2008-09-01 @ 14:27:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0