Hemma och utmanad

Så har jag sörjt alla böcker som blivit förstörda i regnet. Och sörjt att jag inte hade bil så att jag kunde ta hem dem... Men nu är jag hemma iallafall och ska snart ta reda på mina små fynd. Jag tänkte så förståndigt att jag struntar i ryggsäcken, eftersom jag ska ju bara leta Folke Mellvig och om jag råkar hitta nån kurslitteratur, men ack... Vissa böcker till vissa priser gick ju inte att motstå. Dock stod folk som besatta vid ett bord där pocketböckerna kostade en tjuga. Och jag skulle just säga att det skulle jag aldrig i hela mitt liv betala för en begagnad pocketbok som var på svenska. MEN så kom jag på att det gjorde jag ju idag faktiktiskt, men det var för att hon sa att jag hade snygg väska ;)

Men innan jag sätter igång med allt så ska jag ta mig an utmaningen jag fick av Barbamorsan.


1. Skriver du att göra listor på allt du "måste göra"?
Nej, men jag har köpt en kalender det här 'skolåret' eftersom ett av mina jobb var på ett ställe som sålde sådana. En söt och rosa med Betty Boop på, så kanske blir det nån slags lista i den, så småningom...

2. Om du bara skulle skriva tre saker som är viktiga (privat eller jobb väljer du själv) vilka vore det?
a.) Trygghet. På senare år har det blivit något jag värdesätter högt. Och det är både trygghet i att inga faror lurar och trygghet i att kunna vara sig själv.
b.) Omtanke. Den där lilla gesten att någon bara sträcker ut en hand för att fånga en igenfallande dörr kan göra mig alldeles varm av hopp inför världens framtid. Och att få ge omtanke.
c.) Vänner och familj, är ju det viktigaste som finns och jag har haft sån tur som har dem jag har i mitt liv.

3. Nämn en sak som du anser att du måste göra och varför du måste!
Jag måste nog skaffa lite mer diciplin. Att plugga mer, eftersom det både är roligt och viktigt. Diciplin att göra saker på utsatt tid.

4. Formulera om samma måste som om du ville göra det!
Jag vill verkligen vara lite mer ordningsam och diciplinerad när det gäller studierna, för det underlättar ju bara för mig själv och det är ju så roligt när saker och ting går lätt :) ähum...

5. Vad är det viktigaste i ditt liv?
Glass? Nä, men engagemang är nog det viktigaste jag kan erbjuda iallafall. Och glass... Engagemang i relationer och i andra frågor. Att sprida lite ringar på vattnet av någon form av godhet - och då menar jag inte nån religiös variant.

6. Beskriv hur du kan ägna mer tid åt det som är viktigt.
Framförallt att umgås mer med dem jag tycker om! Jag saknar mina vänner! Så om jag pluggar mer ordentligt så får jag ju massa ledighet över till dem som betyder mest.


Gör så här!

•1. Skriv ett inlägg och svara på ovanstående oavsett om du blivit inbjuden eller ej.

•2. Kopiera texten och skriv dina egna svar.

•3. Gå till den som startade reflektionen, http://enbart.blogg.se/ och till den du fick inbjudan ifrån och ge en kommentar.

•4. Innan du svarar med ett eget inlägg på din sida så sätt dig ner och fundera en stund. Ta några djupa andetag, koppla av och först när du känner dig lite avslappnad så svarar du.

•5. Välj ut några personer och länka till dem som du vill skall svara.

•6. Gå till dem du utmanat och skriv en kommentar att du utmanat dem.


Jag utmanar

Alla som vill! Det blir lite roligare så...


 Andra bloggar om: , , ,

 



Kommentarer
Annika

Regn, förstörda böcker. DET låter inte kul. Gillar din utmaning och kanske tar jag efter den...förmodligen, om ngra dagar eller så.



SÅ kul att vara tillbaka hos favvisbloggarna nu efter nära 2 månaders uppehåll. Kul att se vad du har haft för dig.

2008-08-18 @ 00:46:48
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
Maria

hej tjejen! :) ja har inte heller samlat ngt poäng på gratisgrodan än, men ja tänkte nog beställa 4 gratis parlinokontantkort, hehe för ja vill helst göra sånt som inte kostar ngt alls o lovefilm har ja testa ngn annanstans :)



hur e allt med dig annars? :)

2008-08-18 @ 10:47:24
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Peter PC Carlsson

Själv tycker jag att det är lärorikt att tänka efter lite, att stanna upp för att sedan kunna gå vidare.

2008-08-18 @ 12:53:25
URL: http://enbart.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0