Att gå eller inte

Just som jag satt här och funderade på om jag skulle skippa promenaden idag så snubblade jag över den här artikeln på saftonbladets hemsida. Jag tycker alltid det är så lustigt att de hela tiden ska pusha sina artiklar med saker som "Gå dig smal" eller "Ät fett och gå ner i vikt", men i varje artikel, förutsatt att man läser hela så står det där lilla " Samtidigt strök hon läsk och godis och tog mindre portioner av grillsäsongens lömska bearnaisser och potatissallader". För det är ju det det handlar om; det finns inga genvägar. Det är enkel matematik - rör på dig mer än vad du äter och du går ner i vikt, sen är det skitsamma hur. Och förövrigt så tror jag att om man äter godis och dricker läsk och slutar med det kan minska rätt mycket utan dessa powerwalks. Dock är det ju alltid bra att röra på sig och jag har inga planer på att ge upp min choklad. Inte heller kommer jag att göra grodhopp eller något annat liknande. Fast vem vet, jag kanske blir besatt och börjar kväka...

Måste däremot göra back up på innehållet på min dator. Varför gör man inte sånt med jämna mellanrum? Varför tycker man att det är så kul att vara idiot...?! Men det är mycket jag måste göra...

Gjorde några jobb idag och räknade ut att jag fick en timlön på 480pix. Dock var det ju bara en timmes jobb, men ja... Då undrar man ju vad företaget som anställt mig tjänar egentligen... Man kanske skulle starta eget...

Plugga måste jag dock göra. Nu.

Puss och kram

Andra bloggar om: , , , ,



Kommentarer
Malin

Howdy, har korten från mig kommit fram? Hoppas det :)

2008-08-25 @ 21:58:53
URL: http://www.mollysgrove.se/
Annika

Jamen, eller hur? Varför gör man inte mer back up? Skulle det vara kul om datorn krashade eller??? SKUMT, jag är likadan, jag är grymt dålig på att backa upp.

Och ja, visst, det finns inga genvägar när man ska ner i vikt. Skippa bea-såsen, skippa godiset, ut o rör på sig. Jag har inte kommit igång efter sommaren ännu. Jag intalar mig själv att jag drar igång när skolan börjar...

2008-08-25 @ 22:24:02
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com
leopardia

annika: Det är ju så fruktansvärt dumt att man inte passar på INNAN datorn kraschar... Jag ska testa yoga i helgen, så får vi se vad jag tycker om det, kanske kan vara nåt, som alternativ till stavgången ;)

2008-08-26 @ 19:18:09
Malin

Ja men vad bra att korten kom fram! Oförskämd skulle jag inte kalla dig :) Jag ville ju liksom bara checka så att de inte kommit på villospår.

2008-08-27 @ 08:39:45
URL: http://www.mollysgrove.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0